گزارش دورهمی پادپرسیا -- اسفند ماه ۱۳۹۷

This topic will contain a table of contents

این گزارش، یه مستند از جشن دورهمی پادپُرس، روز پنج شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ هست. جشن به بهونه‌ی تولد سه سالگی پادپُرس گرفته شد، و با هدف آشنایی پادپرسیا با هم و کمی دور هم خوش بودن به سبک پادپُرسی.

مستند به شکل موضوع ویکی هست تا پادپُرسی‌های معتبر به راحتی بتونن ویرایشش کنن و به یه گزارش جمعی تبدیلش کنن.

دورهمی پادپرسیا

دورهمی تولد سه سالگی پادپُرس :birthday:

دورهمی تولد خیلی سریع انجام شد، از مرحله تصمیم قطعی تا برگزاریش کمتر از یه هفته صرف شد، و خب این اتفاق چابک بدون همکاری جمع پادپرسیا قابل رخ دادن نبود.

این یه اتفاق جمعی بود، از همون اول که بهرام @bahram_drv، بازی‌های دورهمی رو به عهده گرفت، لیلا @leilay، برای آموزش اوریگامی به جمع پیش‌قدم شد، مهرداد @Mehrdad_Roshan، هدیه‌ای برای برنده‌ی چالش رو ساخت، مریم @Sedarat.m ، باکس هدیه رو اماده کرد، سیدرضا @srsb1، ليلا به همراه فاطمه @Fatemeh-law شیرینی‌ رو تدارک دیدن، نازنین @baratii.nazanin، ابزارای مورد نیاز برای بازی و پف فیل رو تهیه کرد، محمد @mohifalahi و شیما @Shimmery، که بساط مستندسازی تصویری، دوربین و سه‌پایه، رو در اختیارمون گذاشتن و سینا @Sensini، مکان رو در اختیارمون قرار داد؛ در قالب یه اتفاق جمعی میزبانی شد.

میزبان پادپرسیا بودن و مهمون هم پادپرسیا :v: . دستتون درد نکنه بچه‌ها؛ یکی از بهترین و راحت‌ترین روف‌پارتی‌هایی بود که دیده بودم.

قبل شروع این دورهمی سرعتی یه سوتی داده بود و جشن رو تولد دوسالگی پادپُرس بروز داده بودیم … :shushing_face:

یه دورهمی از جنس پشت‌بوم‌-پارتی

مکان دورهمی پشت بومِ هاستل قشنگ وُنو بود که سینا از مدیرا یا به قول خودش سرایدارای هاستل، در اختیارمون گذاشته بود، با اینکه از پادپُرس خوشش نمیاد! :face_with_hand_over_mouth:

image

خونه‌ی قشنگی بود که پذیرای توریستاست و در قالب تورهای خفن مختلفی که میذارن، به توریستا خدمات ارائه میدن. تو زمان کمی که برای اماده‌سازی محیط دورهمی در اختیار داشتیم، سیناخان پشت بوم رو برامون اماده کرده بود.

بازی‌شادی‌های دورهمی

به مرور تو پادپُرس متوجه شده بودیم که برای جمع نوآور پادپرسیا، بهترین بازی، بازی‌ای هست که خود ایشون طراحی میکنن. و خود به خود بازیسازهای اصلی دورهمی هم خود پادپرسیا بودن؛ همون جمع بازیگوشی که در کنار دغدغه‌های اجتماعی‌شون در حال یادگیری مهارت‌های مختلف و آموزش اون به سایر افراد مثل خودشون هستن.

معرفی افراد و یخ‌شکنی برنامه

برنامه با بازی یه دروغ، دو حقیقت بهرام شروع شد؛ هر کسی قرار بود سه گزاره از خودش بگه که دوتاش حقیقت و یکی ش دروغ بود. بقیه باید حدس میزدن دروغ کدومه.

دروغا از میزان علاقه به پادپرس بود تا میزان علاقه به بادمجون و بامیه! :joy: :laughing:

بده بستان تیمی

بعد از این بازی، یه بازی سازمانی ایستاده داشتیم که توش بتونیم کمی خوراکی رو با هم رد و بدل کنیم و رسما پذیرایی شیم! تو این بازی، دو تا قدم مجاز بود:

  • جلو اومدنِ پا،
  • دراز شدن دست.

و هدفش بده بستون درون تیمی و همین طور بیرون سازمانی بود:

  • اگه یه دزد منابع داشته باشیم، یه ادم خوره که همه چیزا رو برا خودش برمیداره، امکان داره سازمانمون سالم به رشدش ادامه بده؟
  • اگه کسی ازت دزدی کنه، فلگش میکنی؟ به دیگران میگی این دزده؟!
  • اگه کسی توسط دیگران فلگ بشه، به حرف دیگران گوش میدی یا همچنان اعتماد میکنی؟

ته این بازی، اختلاس‌گر با کلی منابع رفت کانادا! :grin:

هر چقد میتونی ببر!

بازی بعدی یه بازی تیمی بود به اسم هر چقد میتونی ببر!

اینجا به تیم‌های چهارنفری تقسیم شدیم، و برگه‌های امتحانمون رو تو دستمون گرفتیم! قرار بود پلم پولوم پیلیچ بازی کنیم و ببریم! البته بدون هیچ حرفی بین ۴ نفر عضو تیم.

بازی رو بعد کلی شیطنت یکی از تیما شروع کردیم؛ اشاره‌ای نمیکنم کدوم تیم … . :point_down:

20190314_180229

20190314_180305

20190314_180314

20190314_180247

P1200645

تا اینجای کار، بهرام، طراح جذاب‌ترین سوال پادپرس تا الان، کارگردان دورهمی بود. چیزی نمیگم که بهرام خودش چقدر بازیگوش هست؛ همین‌قدر بدونیم که اگه چنین رهبر بازیگوشی نداشتیم دورهمی این قد راحت و خوش نمیگذشت.

بعد از این نوبت هنرنمایی لیلا رسید، معلمی که برامون تو سینی کاغذهای رنگی سرو کردن:

P1200644

ارامش و رقابتی که موقع کاغذ و تا جمع رو گرفته بود خیلی جالب بود. خیلی راحت حدود ۱۵-۲۰ دقیقه مشغول بازی اوریگامی بودیم و ساختن کاردستی که قرار بود تکون بخوره.

عکس جمعی و خدافظی

20190314_190404
برنامه‌‌های جمعی‌مون با این عکس به پایان رسید و ادامه ماجرا حلقه‌های گفتگوی ۲-۳ نفری بود بین افراد برای آشنایی بیشتر و خوش و بش دوستانه و شیطنت بعضی دوستان … .

image

حاشیه‌های دورهمی

تیزبینی‌های فاطمه، یه پادپرسی تمام عیار :muscle:

واقعا لذت میبردم وقتی فاطمه از گفتگوهایی که با دقت تو پادپرس مطالعه کرده بودن میگفتن. امیدواریم بتونیم جمع پادپرسی‌ها رو به سمتی ببریم که همه‌ همین قدر دقیق گفتگوها رو مطالعه کنیم و به حرف طرف مقابلمون این قدر عمیق گوش بدیم؛ چه بحثای دلنشینی داشته باشیم چنین روزی … .

شیطنت‌های این مهندسا :stuck_out_tongue_winking_eye::woozy_face:

حجم زیادی از انرژی جمع رو مهرداد و شیطنت‌هاش و نکته‌های جلال @Jalal_Razavi تامین کرد! حضور این دو نفر مکمل حضور نکته‌بین فاطمه بود، چه اگه این یکی نمی‌بود اون یکی تشویق نمیشد و برعکس … .

جایزه‌ای که هنوز به هیچ‌کی نرسیده … :gift:

قرار بود در انتهای دورهمی، از مسیری که تا الان طی کردیم بگیم و مسیر پیش رومون رو با کمک جمع ترسیم کنیم. یه مینی چالش پادپرسی که توش از افراد دعوت کنیم تا جذاب‌ترین و خارج چارچوب‌ترین دورنمایی که برای پادپرس متصور هستن رو بیارن روی کاغذ و بعد به کمک خود جمع بهترین چشم انداز رو انتخاب کنیم و به نگارنده‌ش جایزه‌ی دست‌ساز زیر رو، یه دستبند با سنگ جاسپر، هدیه بدیم.

P1200641

ولی خب هوا سرد شده بود و زمانمون هم تموم شده بود. چالش رو گذاشتیم تا تو خود پادپرس برگزارش کنیم … .

سلام گرم یه پادپُرسی عزیز

سیدرضای عزیز، به دلیل مشغله‌های کاری نتونستن تو دورهمی شرکت کنن. و یادداشتشون رو به دستمون رسوندن:

P1200643

پادپُرسی‌هایی که همون روز متولد شدن :wink:

نفیسه و احسان و یونا و بهزاد و معصومه و جواد و مریم دیروز تو جمعمون خیلی مهمون بودن و بعد دورهمی احسان @ehsan.sh و بهزاد @behzadprsh به جمعمون تو فضای مجازی هم اضافه شدن. از حضور پرانرژی‌شون خیلی خوشحالیم :v: و تولد پادپُرسی‌تون مبارک :cake:.

حضور پرانرژی یه متخصص طراحی خدمات تو جمعمون

دیروز در کنار پادپرسیای فعال، جمع کوچکی از متخصصینِ در کنارِ پادپرس هم دعوت شده بودن؛ ایشون به دلیل مشغله‌های کاری فراوون، چندان تو فضای مجازی پادپُرس دیده نمیشن؛ ولی پشت صحنه، حضور اثربخششون رو ازمون دریغ نمی‌کنن.

از بین این متخصصین، صالح @salehamini، یکی از اولین متخصص‌هایی که تو نوآ۰۰۱، به واسطه‌ی دغدغه‌های طراحی (دیزاین)، اجتماعی و محیط زیستی همراه پادپُرس شده بودن؛ در دورهمی‌مون حاضر شدن و پابه‌پامون تو بازیا همراه شدن.

ممنونیم صالح جان که دعوتمون رو پذیرفتی و تو جمعمون بودی … .

یادداشت کوتاهی از یکی دیگه از متخصصین همراه پادپُرس

وفا @vafalik، یکی دیگه از متخصصین همراه پادپُرس، با یادداشت زیبایی برای جمع پادپرسی‌ها، قبل از روز دورهمی انرژی‌مون رو چند برابر کردن:

تولد همیشه یک نماد است، برای اینکه ببینیم کجا بودیم، کجا هستیم، و کجا میرویم… تولد امسال شما متفاوت است و شما به هدفی که دارید، خیلی نزدیک تر شده اید. دست مریزاد و خسته نباشید.

خدمت همه پادپرسی های عزیز سلام گرم دارم.

بی صبرانه منتظرم که تولد سال بعد و سالهای بعدتر را با خبرهایی بسیار بهتر و دلهایی بسیار گرم تر و تیمی نه تنها موفق تر که بسیار بزرگتر ببینم …
آینده خیلی روشن است …

دلم با شماست.

تولد مبارک. انشاالله که صد ساله شوید … موفق و سلامت …


به امید دورهمی‌های موضوع‌محور پادپُرسی‌ها در آینده نزدیک … .

دنباله‌ی موضوع‌های

21 پسندیده

دوستان این موضوع به ویکی تبدیل شده و قابل ویرایش توسط جمع افراد معتبر هست. شرکت‌کننده‌ها لطفا با خیال راحت بخش‌هایی که مایلین رو به موضوع اضافه کنین و یا سایر بخش‌ها رو ویرایش کنین :heart: .

12 پسندیده

عجب عصری بود.

ممنون از اونایی که پیشمون بودن.

جای اونایی که نبودن خیلی خالی بود.

ممنون از همه دست اندرکاران…

13 پسندیده

ممنون
عالی بود

حسرتم دو چندان شد

انشاالله سالهای بعد

email from my mobile device. pls forgive typing mistakes

10 پسندیده

بسیار دورهمی عالی بود خیلی خیلی بهم چسبید. یه ده روزی درگیر سرماخوردگی بودم که خوب نمی شدم ساعت ۸:۱۵ صبح روز دورهمی مطب دکتر بودم که با مصرف داروها حالم بهتر شه برسم به جشن. از طرفی بعداز ظهر یعنی دقیقا همزمان با برنامه ی پادپرس باید تو جمع دیگه ای بودم که اصلا نمی تونستم توشون احساس مفید بودن کنم بنابراین حسابی پیچوندمشون و اومدم دورهمی پادپرس.
حسابی بهم خوش گذشت؛ از طرفی پادپرسی ها تک به تک عالی بودن و از طرف دیگه خوشحال بودم که اونجا رو پیچوندم و دارم از وقتم به خوبی و شادی استفاده می کنم :wink:

از همه مخصوصا لاله @lolmol و دیگر افراد تیم پادپرس ممنونم.
جای خیلیا خالی بود ایشالله دورهمی های بعدی :smiling_face_with_three_hearts:

10 پسندیده

واقعا روز فوق العاده ای بود در کنار دوستان گل
من تو جمع پادپرسی ها (بادپرسی :)) ) نبودم ولی خب با پادپرسی ها زندگی کردم ( سهیل و بهرام ). جمع واقعا فوق العاده ای در فضای بسیار صمیمی رو اون روز تجربه کردم.
در مورد تجربیات هم باید خدمتتون بگم که دوستان عزیز در انتخاب هم گروهی های خود در بازی دقت کنید :sweat_smile:
بنده به شخصه قربانی این موضوع شدم و در گروه هایی افتادم که مظلومیت بنده مورد ظلم همگروهی ها واقع شد :joy::joy::sweat_smile::sweat_smile:
از @Fatemeh-law هم به خاطر استعداد بالاشون در مهارت کار با کاغذ و هندسه تشکر میکنم و از همین جا از پادپرس میخوام که Workshop های مربوط به خلاقیت و هندسه رو به ایشون محول بفرمایند :grin::grin:
در نهایت از @baratii.nazanin هم می خوام در لابلای اوقات روزانه برای گروه، Workshop های “اخلاق و معرفت در بازی های گروهی” رو تدارک ببینن چون بنده با ضرر 20 امتیازی و @Mehrdad_Roshan با ضرری 40 امتیازی آثار مفید این درس رو با تمام وجود حس کردیم ! استاد !:grin::grin:
در آخر هم این جایزه باقی مونده رو به من بدین! مرسی! اَه! :grin::grin:

9 پسندیده

بنده برای شما به صورت خصوصی دوره صداقت و اعتماد در کار گروهی پیشنهاد می کنم. دو سه بار فلک بشی یاد می گیری صداقت اصل اول کار تیمی و هم گروهی شدنه! دو تا نشان پادپرسی بگیر بعد بیا با مسئله باز برتر و شوالیه پادپرس کل کل کن ای پادپرسی آش خور!

11 پسندیده

خیلی خوشحالم که @behzadprsh عزیز همیشه خندان و پرانرژی پادپرسی شدی
ممنون از اظهار لطفت! در کنار شما و به کمک شما بلاخره به عنوان اولین کار یه چیزی ساختیم :grin: ایشالله دورهمی های بعدی موفق تر عمل می کنیم

6 پسندیده

مجددا تاکید می کنم همتون خیلی لوسی-ن :grin:

5 پسندیده

ارزش و درجه هرکس به اندازه علم و تجربه و شخصیت اوست
(چگوارا گاندی)
در کشورهای جهان سوم به سابقه کاری طرف توجه کرده و به شخص ترفیع می دهند، در صورتی که در کشورهای پیشرفته مثل Canada ( تلفظ درست بشود " کِنِدا" ) به استعداد طرف و هوش او ترفیع می دهند. در آینده ای نچندان دور شاهد پیشرفت و ترفیع رتبه بنده خواهید بود
ریگاردز
بهزاد

7 پسندیده

هر شکست آغاز شکست دیگری است
( دکتر سیمون کَلیفورنیایی)
:relieved::relieved:
ایشالا در دورهمی های بعدی با قدرت و تجربه بیشتر عمل خواهیم کرد :muscle::muscle: :crazy_face:
ریگاردز
بهزاد

6 پسندیده

تنکس :man_shrugging:
ریگاردز
بهزاد

3 پسندیده

می خواستی بیای نیومدی حسودیت شده بهمون میگی لوس :muscle::muscle: :grin:

4 پسندیده

ممنونم ازت @lolmol خیلی دیگه ازم تعریف کردی خیلی خوشحال شدم :smiling_face:

احساس می کنم اومدنم تو دورهمی یه کمی برات غیرمنتظره بود یعنی خیلی توقع نداشتی بیام درسته؟

5 پسندیده

راستی سینا رو خیلی دوست داشتم خیلی معصومانه و قشنگ می خندید

4 پسندیده

عجب شبی بود، فردا شبِ اون عصر :heart_eyes: وقتی پیام لاله و مهرداد رو دیدم. مهرداد، انقدر مهربون، و انقدر هنرمند کی دیده بوده تا حالا؟ ببینید چه کرده برای نفیسه کوچولوی ما:

IMAG2775_1

IMAG2776_1

یه عالمه تشکر :heart: :heart_decoration: :yellow_heart: :blue_heart:

https://padporsbackups.s3.dualstack.us-west-2.amazonaws.com/uploads/original/2X/5/523d30a5d7530e83a7ba55efd014786555b81c0b.mp3

7 پسندیده

مرسی @Mehrdad_Roshan مهربون! خوشبحال نفیسه کوچولو :relieved:

منم فک نمی کردم مهرداد اینقد هنرمند و باسلیقه باشه :clap::clap::clap::clap::clap:
آقایون کم پیش میاد اینجوری باشن

5 پسندیده

لیلا @leilay جانم! مرسی که صدای نفیسه رو با موسیقی متن پرندگان پشت بومشون گذاشتی :laughing: نمی شه فهمید طفلی چی می گه لطفا اگه برات امکان داره یه صدای بدون موسیقی شو بذار بفهمیم چی میگه :pray:t2:

4 پسندیده

من کار خیلی کوچیکی انجام دادم که هدف این بوده که نفیسه کوچولو با این صدای نازش بیشتر با جمع پادپرس احساس دوستی کنه و امیدوارم که خوشش اومده باشه و دوباره بتونیم ببینیمش.

قربان شما @Fatemeh-law ولی عرض کنم که آقاییون خیلی مهربوننا…

7 پسندیده

اينكه گفتم آقايون كم پيش مياد اينطوري باشن منظورم از نظر سليقه و… بود در مورد مهربوني شون راستش معمولا از خانم ها اينو در مورد آقايون نمي شنوم ضمن اينكه بدترش رو متاسفانه مي شنوم اما خودم معتقدم مهربان بودن يا نبودن آقايون خيلي اوقات (نه هميشه) به رفتار خود خانم ها هم برمي گرده.

5 پسندیده