سیستم هوشمند تعیین میزان مواد غذایی مورد نیاز در هر روز

به نظر من یکی از دلایل همچین اتفاقات مثل دورریز زیاد برمیگرده به کنترل انسان بر خرید، که اون هم برمیگرده به دانش ما؛ ما ادم ها همیشه بیشتر از نیازمون میخریم و می‌خوریم.
به نظر من یکی از بهترین کارها این میتونه باشه که یه دستگاه هوشمندی ساخته بشه که بتونه میزان موادمغذی بدن در طول روز را برای هر آدمی مشخص کنه. همین الان میتونین به صورت آنلاین از یه سری وبلاگ ها بفهمیم در روز چقدر پروتئین و کربوهیدرات نیاز داریم ولی به یه سیستم هوشمندی احتیاج هست از طرفی مثل گوشی های هوشمند قابل دسترس باشه از طرف دیگه یه دیتابیس بزرگ داشته باشه از درصد مواد مغذی تو هر وعده غذایی، و برای هر آدم براساس معیارهای مثل فعالیت بدنی و… آستانه مورد نیاز بدن را تخمین بزنه.
به عنوان نمونه من روزانه ۱۵۰ گرم پروتئین نیاز دارم، اگر تو یه وعده، زرشک پلو با مرغ خوردم دیگه برای اون روز هرچی پروتئین وارد بدنم بشه تبدیل به چربی میشه و برای من مضر خواهد بود. من خودم شخصا این کارو با نگاه کردن به بسته های مواد غذایی که میخرم تخمین میزنم ولی به نظر این سیستم هوشمند جاش خالیه.
فکر می‌کنم از لحاظ اقتصادی هم می‌تونه بازار خوبی داشته باشه، چون تعداد زیادی آدم هستند که به هر دلیلی مراقب تغذیه شون هستند پس بازار مخصوص خودش رو خیلی خوب داره.
اگر این سیستم بازار خودش پیدا کنه میتونه خیلی مشکلات دور ریز رو از پایه حل کنه؛ آدما اولن بیشتر از میزان نیاز، غذا وارد بدن نمیکنن که انواع بیماری های قلبی و … دچار بشن و آدما هیچوقت چاق نمیشن و از همه مهمتر کارتل های تولید کننده مواد غذایی تولید محصولات میارن پایین، اون موقع تبلیغاتشون هم میاد پایین، وقتی تبلیغاتشون بیارن پایین آدم ها به صورت معتاد وار خرید نخواهند کرد و دور ریز مواد هم قاعدتا کم و کم‌تر میشه.

8 پسندیده

الان یه سری نرم افزار ها هستن که همین کار رو انجام میدن و شما می تونید بنا بر رژیمتون ازشون استفاده کنید.

به نظرم همچین چیزی در سطح فردی قابل اجرا هست. اما در سطح رستوران یا سلف دانشگاه قابلیت اجرایی نداره. چون سلیقه و میل آدما متفاوت هست و زیاد قابل پیش بینی نیست. مثلا من امروز ناهار گرسنه بودم و یه بشقاب پر برنج خوردم در حالی که دیروز نصف این مقدار رو خوردم.

1 پسندیده

دقیقا منظور من هم در سطح فرد هست.
الان دو نفر(من و شما) با دو ایده کاملا متفاوت دارن به این قضیه فکر میکنن، شما دارین به مرحله ای فکر می‌کنید که مواد غذاایی به زباله تبدیل شد و حالا چه میشه کرد، من به این فکر میکنم چه باید کرد که اصلا زباله تولید نکرد.
در مورد نرم اقزار هم دقیق نمی‌دونم اون چیزی که من تو ذهنم هست رو انجام میده یا نه، اطلاعات کسب شد میتونم اون موقع بگم وه ایده من سوخته هست یا نه.

1 پسندیده

نرم افزارهای لینک بالا بیشتر از این جنس هستن که میگی میخوای به چند کیلو برسی و بهت رژیم میدن و این شکلی شون خیلی به کاهش هدررفت کمکی نمیکنه.

برداشت من از توصیف این سیستم هوشمند ، چیزی بود که موقع خرید و موقع خوردن میتونست از اطلاعاتی که پیشتر بهش داده بودم کمک بگیره و من رو راهنمایی کنه. کمی بیشتر ایده ی نرم افزاری که تو ذهنت هست رو توصیف میکنی؟ مثلا کجا من بهش دیتا میدم و کجا اون راهنمایی م میکنه؟

1 پسندیده

اون چیزی که تو ذهن منه این هست که یه سیستمی باشه (میتونه نرم افزار باشه یا یه دیوایز مثل ساعت مچی باشه) که با دادن وروری که موادی هست که ما میخوریم به اون، یه تخمینی داشته باشه که اولا این غذایی که وارد بدنت می‌کنی چقدر از اون چیزی که احتیاج داری رو پر میکنه و بعد یه شمارشگری داشته باشه که به آستانه نیاز من رسید یه اخطاری بده که اگر بیشتر از این مصرف کنی یا به چربی تبدیل میشه یا اینکه از بدنت دفع میشه.
ورودی دیتا هم میتونه در حد پیشرفته یه بارکد که توی منوی غذا یا روی محصولی که از سوپر مارکت میخریم باشه یا اینکه اسم اون غذا باشه که تو سیستم وارد میکنیم.

به نظرم یه ایده میشه پیاده کرد که اونم به این شکله:
شما یه اپ نصب میکنی و سن و جنس و وزن و خلاصه تمام مشخصات خودتون رو بهش میدید .بعد از این کار این اپ به شما یه الگوی غذایی متناسب با مشخصات شما میده. در عین حال بعد از نصب اپ، شما نوع و مقدار غذایی رو که در طول چند روز(فک کنم دو هفته کافی باشه)رو بعد از مصرف هر وعده به اپ میدی.حالا اپ هم میدونه که شما واقعا چقد غذا میخورید در هر وعده و میدونه که برای اینکه سالم باشید نیاز به چه مقدار و چه نوع غذایی دارید. حالا فرض کنید این اپ لیستی از تمام رستوران ها رو داشته باشه و به شما رستورانی متناسب با ذائقه ی شما(که اپ اینو از انالیز الگوی غذایی شما میدونه) پیشنهاد بده و شما آنلاین غذای خود رو سفارش میدید و به رستوران میرید.از طرفی هم اپ میدونه که شما چقد غذا میخورید و اینو به رستوران اطلاع میده و رستوران برای شما به اندازه شما غذا میده(و قطعا به همون اندازه ای که به شما غذا داده پول میگیره).اینجوری هم ادما سالم میمونن و پول الکی برای غذایی که هدر نمیره بهشون نمیدن هم رستوران ها غذای کمتری هدر میدن و میتونن توی لیست پیشهاد اپ ما قرار بگیرن و مشتری بیشتری داشته باشن. در ضمن این اپ میتونه یوزر هارو از تخفیف ها مطلع کنه.

1 پسندیده

در ابتدا باید این سرویس اپ برای همه رایگان باشه(منظورم هم رستوران ها و هم کاربر ها)و فک نکنم رستورانی بدش بیاد که رایگان اسمش توی لیستی قرار بگیره که قراره به یه سری مشتری پیشنهاد داده بشن.و این فکر خوبیه که بریم سراغ رستوران های تازه تاسیس ولی ایده اینکه رستوران از مقدار غذای مصرفیه مشتریش آگاه باشه و به همون مقدار بهش غذا بده نیازمنده زمانه و فک نکنم رستوران ها حاضر باشن به خودشون زحمت همچین کاری بدن

1 پسندیده