چگونه ازدواج ساده داشته باشیم؟

ازدواج کردن در این شرایط حالِ حاضر جامعه آیا معقول هست؟
چگونه ریشه ی چشم رو هم چشمی ها که به نظرم این روزها خیلی زیادتر شده از بین میره؟
چگونه سطح توقعات برای ازدواج باید پایین بیاد؟

7 پسندیده

نظر شخصی خودم رو میگم:

  • اول باید بفهمیم که ما هم حیوانیم، و ازدواج یک روند طبیعی و حیوانی ماست، و نه یک پیوند آسمانی،

  • دوم وقتی امکان ازدواج نیست، با دوستی و برقراری ارتباط با حیوانات مهربان (از جمله انسانها، گربه ها، ماهیها) و همین طور خودمان، از نظر عاطفی و لطافت از آنها بهره ببریم تا شرایط به خوبی مهیا بشه.

نمیدونم شرایطش چی هست، ولی دست کم کسی رو پیدا بشه که با هم جور و خوب باشیم، و از هم حسابی لذت ببریم و با هم حالمون خوب باشه و در این حالت دیگه کمتر به حاشیه ها و توقعات بی‌ربط بپردازیم.

امروز دختری رو دیدم که میگفت بزرگ کردن بچه هیچ ربطی به درآمدت نداره، و واقعا تعجب کردم. جالب بود که از تجربیات و مشاهداتش میگفت و من هم چنین مشاهداتی اخیرا داشتم.

به نظر من دیدن چنین اشخاصی زمان میبره، اول باید از شرایط خوبی که در زندگی وجود داره، لذت ببریم و شکرگذارشون باشیم تا ببینیمشون.

3 پسندیده

ازدواج روند حیوانی نیست.

3 پسندیده

آیا حداقل نیازهای جنسی و عاطفی با این حیوانات بر طرف میشه؟
دارم به ماهی فکر میکنم که چطور میتونه این نیازهارو برطرف کنه.

4 پسندیده

می‌تونید تعریف خودتون رو از ازدواج بگید؟
چه نیازهایی باید برطرف بشه؟

2 پسندیده

ازدواج تعریف و دلایل گوناگونی باید داشته باشه.
یک رسم و آئینی هست که از زمان های خیلی دور وجود داشته و داره،به همین دلیل هم روند حیوانی بودنش رو رد می کنم،چون با یک سری قوانین و قواعد شکل می گیره.
مهم ترین نیاز در امر ازدواج رفع نیاز جنسی و عاطفی هست که اگر به خوبی و درست رفع بشه به نظرم سلامت روح انسان بیشتر میشه و خیلی چیزهای دیگه.

هدف از مطرح کردن این سوال تعریف ازدواج نبود.
بیشتر منظورم این بود که چطور میشه فرهنگ ازدواج ساده رو در جامعه راه انداخت.با این همه مشکلات اقتصادی و توقعات بی جا و چشم رو هم چشمی ها باید چه راه کاری رو پیش گرفت تا بتونیم یک ازدواج و زندگی ساده داشته باشیم.

4 پسندیده

حال که بحث به مسیر اصلی خودش برگشت منم بازی

اگر خودمان را انسان در نظر بگیریم میتوان ازدواج را تبدیل به پیوند آسمانی کرد.

حضرت مولانا در مثنوی در مثالی توقعات و چشم و هم چشمی را بندهای پنهانی میداند که خودمان به دور پای خود می پیچیم و از بندهای آهنی محکمتراست

ای بسا کفار را سودای دین / بندشان ناموس و کبر آن و این
بند پنهان لیک از آهن بتر / بند آهن را کند پاره تبر
بند آهن را توان کردن جدا / بند غیبی را نداند کس دوا

4 پسندیده

برای یک پیوند آسمانی هرچقدر که خرج کنید باز هم کم میاد.
ازدواج برای یک پیوند عاطفی و جنسی،
آیا حیوانات احساس عاطفی و جنسی ندارند؟
و سوم، برای چیزی که هنوز تعریف آن را نمیدانیم، چگونه راه و روش پیدا کنیم؟
ازدواج از نظر قانونی به معنای مجوز برای داشتن رابطه جنسی است.
اما از نظر انسانی و البته حیوانی کاملا متفاوت است.
اگر دلایل ازدواج را از دیدگاه حیوانی متوجه بشید، میفهمید که چرا ازدواج اینطور به این رسوم گران قیمت رفته. و چگونه انسان با گول زدن خودش، و آسمانی کردن ازدواج از اصل ماجرا دور مانده و به بیراهه رفته.
برای مثال غازها تک همسر هستند،
میمونها هم شبیه انسان ازدواج میکنند،
دولفینها رابطه جنسی برای هدف غیر از بچه دار شدن دارند
اما در میان حیوانات هم آیین خودنمایی وجود دارد. وقتی طاووسها خودشان را نمایش میدهند.

اما فقط انسان هست، آن هم در جوامعی که پیوند آسمانی برقرار میکنند، که این هزینه را در زمان عروسی میکند.
برای پیگیری تعریف ازدواج پرسش جدید مطرح شد

1 پسندیده

به نظرم شما دراید بحث رو منحرف میکنی دوست عزیز.
اگر تعریفی از ازدواج ندارید میتونید این سوال رو در پادپرس مطرح کنید تا جواب ها و دیدگاه های مختلف رو مطالعه کنید.:rose:

1 پسندیده

نظر شخصی
ازدواج را هرچقدر هم که آسان کنیم بازهم سختی های خاص خودش را خواهد داشت
افراد را باید برای ازدواج آماده کنیم

در جامعه امروز وقت و بی وقت با گلایه آقا پسر های این مرز و بوم روبرو میشویم که میگویند ازدواج را سخت کرده اند ، پول میخواهد ، کار میخواهد ، ماشین میخواهد ، خانه میخواهد و… و همینطور دخترانی که از هزینه جهیزیه و دیگر ریسک ها گلایه دارند. بماند مهریه و …

اما در کل ازدواج یعنی تقبل یک مسئولیت بزرگ و همه میدانیم که در دنیای امروز ما انجام بسیاری تعهدات بدون پول شاید ممکن نباشد. بدون پول نمیتوانید پدر یا همسر خوبی باشید (در اکثر موارد).

از نظر من و با منطق من برنامه ریزی جوان جویای زندگیست که در این زمینه میتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد ، بخصوص پسران، مثالی میزنم:
در بسیاری از استان های کشور شما میتوانید با قیمت 150 میلیون تومان یک خانه بخرید ، با 50 میلیون تومان یک ماشین ، با داشتن 50 میلیون تومان یک جشن عروسی آبرومندانه برگذار کنید و اگر 30-40 میلیون تومان هم داشته باشید میتوانید از گذران سال اول زندگی خود مطمئن باشید ( یک زندگی متوسط رو به بالا ) قطعا نیاز به کار و درآمد هم دارید ! 300 میلیون تومان !

یک جوان نمیتواند سیصد میلیون تومان دارایی داشته باشد؟ میشود اما قطعا مسیر ساده ای نیست. مشکل اینجاست که جوان در این مملکت هوس میکند زن بگیرد، یا حس میکند وقت زن گرفتنش است ! هیچ تفکر و برنامه ریزی پیش از این برای انجام اینکار ندارد .

قطعا در مدت یک یا دوسال نمیتوانید این مقدار دارایی کسب کنید ، اما آیا کلا یک یا دوسال زمان داشتید؟ قطعا خیر. اگر سن ازدواج را 27 سال درنظر بگیریم و سن کار را 20 سال یعنی شما 7 سال زمان دارید. برای کسب این مقدار پول یعنی باید سالانه 45 میلیون تومان پس انداز کنید! کل اینکار قرار است با پس انداز انجام شود؟ خیر

مثالی میزنم. کافیست در سن 20 سالگی بدنبال کار باشید . 2 سال زمان میبرد تا کاری پیدا کنید که از امنیت شغلی خود در آن مطمئن شوید ، در این زمان میتوانید روی درآمد خود برنامه ریزی کنید، با پول خود کار کنید!

حالا که مجرد هستید بهترین زمان برای جهت دهی به درآمد هایتان است. شما مجرد هستید و اگر متعهد به پرداخت نباشید قطعا بخش بزرگی از پولتان صرف خوش گذرانی های دوره دوست بازی خواهد شد .

بدنبال وام باشید! درست است باید سود بدهید اما برای یک آدم مجرد میتواند پس انداز خوبی باشد. بخشی از درآمد خودرا برای یک یا دوسال در بانکی سرمایه گذاری کنید که تسهیلات وام بر اساس معدل حساب یا سابقه حساب بانکی پرداخت میکند، سعی کنید 20-40 میلیون تومان در این مدت در حساب خود سرمایه گذاری کنید .

با یک صورت حساب دوساله شما میتوانید مبالغی بین 100 تا 300 میلیون تومان از این طریق وام دریافت کنید ، اگر این وام پیش از عروسی بدست شما رسید که چه بهتر، از آن برای راه اندازی کسب و کار یا انجام سرمایه گذاری استفاده کنید و با حقوق خود اقساط آنرا پرداخت کنید.

اگر شما 200 میلیون وام 10 درصد با بازپرداخت 5 ساله دریافت کنید یعنی باید ماهیانه حدود 5 میلیون تومان قسط بپردازید ، این برمیگردد به برنامه ریزی شما، قصد دارید در کنار همسر خود به استفاده از این پول بپردازید تا تمام شود یا برای زندگی خوب کمر همت بسته اید ! از این پول برای مدیریت زندگی و از درآمد ها برای پرداخت اقساط خود استفاده میکنید!

البته وام روش راحتی نیست. ولی برای کسی که بخواهد سخت کار بکند میتواند کارساز باشد و از هیچ همه چیز را فراهم آورد . روش های دیگری هم وجود دارد .

از ازدواج سخت فرزند خود میترسید؟ اورا بیمه کنید. برای مثال بیمه عمر. فرزند خودرا در زمان تولد بیمه عمر و سرمایه گذاری بکنید تا زمانی که به سن 20-25 سالگی میرسد سرمایه ای برای شروع کار یا تشکیل خانواده داشته باشد بدون اینکه فشار ناگهانی به شما وارد شود یا فرزند شما تحت فشار قرار گیرد.

بازهم راه هست. وام نگیرید، سرمایه گردانی کنید و از درآمد های کوچک خود استفاده کنید ،
کمی حقوق دریافت میکنید ، اگر نیاز بود کمک یا وام سبک هم پیدا کنید و یک تولیدی جوراب تاسیس کنید ! شما میتوانید ماهیانه چند میلیون تومان از فروش جوراب درآمد کسب کنید. حتی جوراب صادر کنید!

از حقوق خود برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین استفاده کنید که طبق برنامه ای پس از 2-3 سال درآمد مناسبی برای شما ایجاد کند. درآمد های خرد خودرا سرمایه گذاری کنید ، خرید طلا ، خرید سهام و …

تا حدود زیادی آداب و رسوم و باور هاست که به جوان برای تشکیل خانواده فشار میاورد . اما بی برنامگی جوانان را نباید بی تاثیر دانست. گرچه با کاهش انتظارات هزینه های لازم میتواند تا حدود قابل توجهی کاهش یابد ولی بازهم هزینه دارد و جوانی که میخواهد خانواده تشکیل بدهد باید خودرا در زمینه مسئولیت پذیری و توانمندی در مدیریت خود اثبات کرده باشد .

حساب کنید. اگر با دو گاو و یک زمین در ناکجا آباد شروع کنید و هفت سال زمان بگذارید بیش از یکصد گاو خواهید داشت . هر کدام را سه میلیون بفروشید و از یک ازدواج بدون استرس لذت ببرید ، پول های جمع شده در عروسی را نیز صرف احیا دوباره کسب و کارتان کنید و سال اول بیشتر به همسرتان عشق دهید تا کاستی های مالی شمارا نادیده بگیرد.

در نهایت اگر کسی نمیتواند یک برنامه ریزی 5-10 ساله را مدیریت کند اگر ازدواج کند به خود ، همسرش ، جامعه و خانواده خود خیانت کرده ، چرا که این فرد لیاقت پذیرش این مسئولیت را ندارد

8 پسندیده

شما اینقدر حساب و کتاب کردید نقش خانم این وسط چی شد ؟ این درست نیست که همه تلاش را شما بکنید و همه چیز را شما تهیه کنید
یه ضرب المثل قدیمی میگه نابرده رنج گنج میسر نمی شود. مردو زن هر دو باید زحمت بکشند آماده خوری نداریم!!!
پیوند آسمانی یعنی همه چیز را دو نفر از صفر شروع کنند با هم تلاش کنند و قدر زحمات یکدیگر را بدانند و به قول و قرارشون پایبندی و احساس مسئولیت داشته باشند

در قدیم عروس خانمها با فیس و افاده قبول میکردن به ازدواج مردی در بیان با هزار شرط و شروط و آقا هم همه جور قول و وعده و وعید میداد به امید تلافی و نتایج تلخ و ناراحت کننده ای در پی داشت

ولی ازدواج آسمانی ازدواج هایی را شامل میشد که با هیچ آغاز میشد و در منزل پدر داماد تا سالها ادامه می یافت و عروس حکم دختر خانه را پیدا میکرد.و وقتی شرایط مساعد میشد از پدر و مادر جدا میشدند.

5 پسندیده

من و ازدواجم:
من اونقدر درگیر درس و کتاب و دلمشغولی های خودم بودم که تمام مراسمات و تجملات و فکرهایی مثل چی بپوشم؟ لباسم تکراری شده، فلانی برای مراسم خواهرش آرایشگاه فلان قیمت رفته، شوهرش برای سالگرد ازدواجش فلان سرویس رو گرفته و تمام این حرف ها برایم یک بازی مزخرف بود.
به همین خاطر تمام خواستگارانی که می دانستم خانواده شون درگیر این حرف ها هستند رو رد کردم. چون می دانستم اصلا اهل این برنامه ها نیستم و اگر قرار باشه در چنین فضایی قرار بگیرم، مطمئنا خیلی اذیت می شم.
به دنبال همسری ساده، ازدواجی ساده و یک زندگی ساده بودم تا بتوانم خوب فکر کنم. فقط چندتا کتاب می خواستم و یک لبتاب و یک اینترنت پرسرعت :smile:

با چنین فردی هم ازدواج کردم. همه چیز خوب پیش رفت، من برای هیچ مراسمی نظر نمی دادم، چون حقیقتا برایم هیچ ارزشی نداشتند. فلان چیز را بخریدم؟ می خواهید، لازم است بخرید.

مراسمات خانواده ی ما هم همینطور ساده برگزار می شود. قبل از عروسی، در یک صحبت درددل گونه متوجه شدم در تمام این مدت خانواده ی همسرم دوست داشتند مراسمات هر چه مجلل تر برگزار شود. همسرم نیز همین نظر را داشت.
فکر می کردند که اگر مجلل تر بود خاطره ی بهتری داشتیم و با وجود این مراسمات بدی که برگزار شده، بعدها حسرت خواهیم خورد :roll_eyes: چیزی که تا به حال به فکرم هم خطور نکرده بود.
آنچه که میخواهم بگویم این است که اگر می خواهیم ساده ازدواج کنیم، باید همین را بخواهیم و همینطور فکر کنیم.

9 پسندیده

اما ازدواج همه اش رابطه ی جنسی نیست !اگر نه قانون که نمی‌تواند بیاید تمام شئون یک مسئله را پوشش بدهد.
این دون شأن انسان هست که خودش را با حیوان مقایسه کند یا خودش را حیوان بداند…
ما شاید یکسری غرایض مشترک با حیوانات داشته باشیم اما حیوان نیستیم.

3 پسندیده

بنظرم همش برمیگرده به عقل وشعور طرفین،خونواده ها حرف اخرو نمیزنن

3 پسندیده

با نظرتون تا حدودی موافقم نیروی طبیعت از طریق فرایند جفت یابی در حیوانات و ازدواج در انسانها پیش میره طبق نظریات داروین بشر برای ادامه حیات و سرپا ماندن یکسری نیازهایی داره که باید رفع بشه و پایدارترین راه حل برای این مساله ازدواج هس مث یه معادله دیفرانسیل غیر همگن که جواب گذرا وپایدار داره اینم همینطور جواب گذرا هم هس جواب پایدار هم هس البته صرف نظر از بحث اخلاقیات و مذهب حالا چون این پیوند بحث فرزنداوری و رشد و تکامل انسان هم داخلش هس در طول تاریخ بحث قاعده و قانون و اسمانی بودن بهش زدن وگرنه اسمانی نیس

1 پسندیده

ازدواج سفید حلال :joy:
خیلی از دوستان و اطرافیان سمت ش رفتند و خیلی هم راضی‌ن. فکر کنم از ازدواج سنتی خیلی بیشتر جواب میده. خیلی هم کم خرج تره!‌ البته به شرط رعایت جوانب شرع و عرف‌ش که شدنیه!

اما در مورد ازدواج سنتی که احتمالا موضوع همین بحث ه اینکه دنبال شریک زندگی باشید که با شما همفکره! اگر دنبال برگزاری مراسم مجلل هستید با یک نفر مثل خودتون آشنا شید و اگر دنبال یک مراسم ساده باز هم توصیه م همینه. شاید بد نباشه این یکی از ملاک های مهم انتخاب همسرتون باشه.

1 پسندیده

ازدواج سفید با رعایت جوانب شرع و عرف چه شکلی میشه؟ :thinking:

میشه ازدواج بدون مراسمات و مقدمات ازدواج سنتی
بدون مهریه! بدون جهزیه! بدون مراسم عروسی! بدون خواستگاری رسمی و خانواده ها معمولا فقط در جریان قرار میگیرند.
خوب یا بد ماجرا یکی از راه حل هایی که الان هست و خیلی ها چندین ساله که در این رابطه هستند. چه در تهران و چه در شهرستان ها!

2 پسندیده

افسوس دیر رسیده ایم

ما گل عشق را می کاویم

در روزگاری

که عشق را نمی شناسد

با خوندن نظر دوستمون شوکه شدم :slight_smile: که ازدواج رو فقط وصل به جسم کرده بودند و نه روح . به نظرم اصل ارتباط این شکلیه که مثلا از ی جایی به بعد به این نتیجه برسی که میخوام بقیه عمرم کنار این فرد بگذرونم میخوام موفقیت و شکستم،بیماری ،سلامتی و … کنار این فرد باشه و با او تا آخر برقصم!
ولی جواب این سوال که ازدواج کردن در شرایط حال حاضر و سطح توقعات فقط میتونم بگم همه چی بستگی به دوتا آدم داره که چجوری فکر کنند چی بخوان از ازدواج،این ی سواله که به نظرم از کسی پرسیدن نداره ! و همه چی بر میگرده به شرایط خودشون و نسخه ای نیست که برای هم بپیچیم

2 پسندیده