اگه بخوای یکی از رسوم ازدواج رو حذف کنی، انتخابت چیه؟

به ازدواج خودتون فکر کنین یا ازدواج یکی از دوستان و اشناهاتون. کدوم رسمش رو ممکنه حذف کنین؟ چرا؟

ازدواج ایرانی

دنباله ی موضوع های:

12 پسندیده

اگر می تونستم کلا وجود دو تا خانواده هارو حذف می کردم. مشکل و باید از ریشه درست کرد(منظورم تاثیرشون در ازدواجه)

10 پسندیده

خیلی چیزا رو حذف میکردم ولی در درجه اول حتما خرجای اضافی ازدواج رو پاک میکردم!!!

8 پسندیده

در اول باید بگم که خیلی چیزهایی که الان به ازدواج اضافه شده اصلا رسمی نبوده و فکر میکنم تو بیست سی سال اخیر به خاطر زیاد شدن نقدینگی مردم بهش اضافه شده. ولی دوست دارم چند از پدیده هایی اشتباهی که اخیرا به ازدواج اضافه شده و من به شدت معتقدم باید حذف بشه رو بگم.
۱- اتلیه عروس و تهیه فیلم عروسی انچنانی
۲- گرفتن یخچال و جهزیه انچنانی
۳- مهریه هایی انچنانی
موارد بالا خیلی معمول که همه در موردش صحبت میکنن ولی دست اخر نوبت به خودشون که میرسه حتی یه ذره هم کوتاه نمی یان. این اصلا با تجربه من تو اینجا بهم‌نمی خوره هرچند اینجام عروسی هایی انچنانی هست منتها برایی قشر مرفه نه متوسط.
منتها چیزهایی که من دوست دارم برشون دارم و شاید یه مقدار جنجالی باشه باکرگی برایی خانومها، خونه و ماشین و باقی چیزها رو فراهم کردن برایی اقایون، بدی ازدواج مجدد برایی کسانیکه ازدواج کردند.

10 پسندیده

شب زفاف رو حذف می کنم.!!!

3 پسندیده

خرج و مصرف های اضافی، دعوت افراد زیاد، خرید لباس گران قیمتی که فقط یک بار پوشیده میشوند، شیر بها های سنگین و مهریه های اعضای بدن، فقط دوست دارم مانند دو انسان عاقل با دعوت کردن حد اکثر 20 نفر از بزرگان باید به این کار خاتمه داد.
خوب نکته انجاست که آیا میتوانیم با وجود خانم هایمان (مجموعاً وجود خانم ها) این کار را انجام دهیم ؟

8 پسندیده

موکدا مراسم حنابندان رو حذف میکردم. :x: :x:
البته فکر کنم در بیشتر شهرها این مراسم دیگه مرسوم نیست؛ با این حال در بعضی شهرها بخصوص شهر ما عمدتا برگزار میشه.

7 پسندیده

چرا حالا موکدا؟ …

5 پسندیده

درکش نمیکنم
به نظرم مراسم اضافه ای هست.
وقتی قراره شب بعدش مراسم عروسی باشه چه لزومی داره مراسم حنابندون اجرا بشه.
در ضمن حضور شب آخری عروس در خانه پدر مگه مراسم گرفتن داره؟!:thinking:

4 پسندیده

این استدلال خیلی قوی و خوبه باهاش میشه مراسم های بیشتری و کن فیکون کرد. حنابندون که چیزی نیست ، اینم یک کیلو حنا می مالونند به سر و صورتشون(هزینه اش با من). با این استدلال باید خرید جهیزیه و کنسل کرد یا مثلا مراسم چشم و هم چشمی ببخشید مراسم نشون دادن جهیزه رو کنسل کرد یا …

6 پسندیده

خب چه اشکال داره همین مراسمات هم حذف یا حداقل کم بشه!!!
باز خوبه با استدلال بنده به قضایای ریاضیات حمله نکردید و به کل تخریبشون نکردید😎

از این بعد هرچی هزینس با شما؟!:sweat_smile:
قابل توجه مدیر(اسپانسر جور شد)
پ.ن:
عذرخواهی میکنم یکم شوخی کردم!

8 پسندیده

شرکت در مراسم بازدید و رویت جهیزیه:
دوست و فامیل و آشنای شما و همان در و همسایه ی معروف، فقط برای چهار نفر مثل من و شما خودش و خانواده اش به سختی اقتصادی انداخته است تا پس از رویت تمام جزییات جهیزیه مورد تشویق شما و سایرین قرار بگیرد. همین! و اگر خواستگارهای متعددی بی دلیل رد می شوند به دلیل خجالت از همین بازدید کنندگان دو فامیل از جهیزیه محقر -بخوانید شرافتمندانه- است.

بگذارید این نوع مجالس را همان انسان هایی شرکت کنند که شبیه برخی زنان حقیر مکه ی قبل از بعثت هستند و مهم ترین صفت جاهلیت عربی یعنی تفاخر را در خود به وفور دارند همان هایی که وقیحانه ضعف های اقتصادی دیگران را به روی آنها می آورند و مدت ها در مورد نقائص مالی و معیشتی فقرای فامیل و آشنایان شان صحبت می کنند و در مقابلِ متمکنین و ثروتمندانِ مسرف و مترَف، غرق در حسرتی جانسوز و حسدی بی انتها لب به تملق باز می کنند. این نوع مجالس احمقانه را به آنها بسپارید. و شما که خردمند و فرهیخته هستید در چنین برنامه هایی که اساسش چیزی جز تفاخر و چشم و هم چشمی نیست، شرکت نکنید. تا مبادا این بازار عکاظ و این بورسِ تجمل و اسراف، مکارم اخلاق شما را خراب کند.

…وای تصورش هم تحقیرآمیز است. مانند مراسم دیدن سیسمونی! یعنی سان دیدن از پوشک بچه! چقدر سخیف است چنین رسم هایی

9 پسندیده

من دلم ميخواست عروسي كردن رو كنسل كنم
دونفر باهم باشن تا جايي كه خوبن باهم، بعد هم برن سراغ زندگيشون

9 پسندیده

من مراسم های بله برون و شب چله و پاگشا و … همه رو حذف میکردم. به نظرم همون مراسم عروسی و حنابندان :wink: کفایت می کنه

3 پسندیده

احتمالا تجربه خوشی از این مراسم دارید!! :sunglasses:
من هنوز ضرورت اجرای 2 مراسم در 2 شب پیاپی رو نفهمیدم :face_with_raised_eyebrow:

باهاتون موافق الا مراسم بله برون به نظرم باشه خیلی بهتره تا اینکه نباشه! :frowning_face:

3 پسندیده

اگه دو نفر واقعا به هم علاقه داشته باشن با هر شرایطی کنار میان تا کنار هم زندگی رو شروع کنن. یک مراسم صمیمی و نه چندان بزرگ فقط واسه شب عروسی کافیه. حتی سفره عقد هم به نظرم یه چیز اضافیه و موقع عقد تو محضر هست. لباس عروس میلیونی و آرایش‌های گرووووون واقعا تو این قرن خنده داره.

3 پسندیده

به نظر من که این ازدواج های ایران خیلی باید روتوش بشه.
من شروط ضمن عقد که از طرز تفکر مردسالارانه چندین هزارساله ما نشات میگیره رو برمیداشتم، و اجازه میدادم دختر و پسر بر اساس حقوق انسانی برابر با هم دیگه زندگی رو بسازند. این رو از این جهت میگم که من و همسرم در زمان ازدواج اگر هم میخواستیم این شروط ضمن عقد را برداریم با مواجه شدید خانواده ‌ها روبه رو میشدیم که مطمئنن ختم به خیر نمی‌شد و کلی دعوا بین دوتا خانوده بوجود می‌آورد.

3 پسندیده

دعوت مهمون به تعداد زیاد
خودم و همسرم ماکزیمم ۸۰نفر دوست و آشنا داشتیم که واقعا بودنشون تو مراسممون میتونست لذت بخش باشه ولی خانواده ها یه عروسی ۴۰۰نفره و شلوغ و پر هزینه بهمون تحمیل کردن ، من که تا عمر دارم نمیبخشمشون اینقدر که سر تدارکات عروسی واسه ادمهایی که صد سال یه بارم نمیدیدمشون بهم استرس و فشار تحمیل شد

2 پسندیده

:face_with_head_bandage::neutral_face::neutral_face::neutral_face:

1 پسندیده

من به این سوال قبلا هم فکر کردم.
من اگر بتونم یکی از رسوم ازدواج رو حذف بکنم، اینکه باید یک طرف ازدواج معمولا دختر مثلا حجم زیادی جهیزیه تهیه کنه و پسر هم بخشی از اون رو که معمولا این اتفاق توسط والدین میافته رو حذف میکردم.
به چند دلیل مثلا اینکه، زندگی رو باید ساخت نه اینکه حاضر و اماده تحویل بدین والدین تا طرفین بشینن و زندگی کنن. دوم اینکه تجملات و مصرف گرایی خیلی کم خواهد شد. سوم اینکه حداقلات و ضررویات اگر مشخص بشه کفایت میکنه.

2 پسندیده