دوست دارین در آینده از محتوای پای کدوم پرسش در پادپرس، یه کتاب دربیاد؟

اگر بخواین یه موضوع رو برای تبدیل به کتاب انتخاب کنین، کدوم موضوع رو انتخاب میکنین؟ چرا؟

فکر می‌کنین تبدیل اون به کتاب چه مزیتی داره، هم برای پادپُرس هم برای خواننده کتاب؟

مرتبط با کتابی درباره‌ی تغییر مسیر در زندگی

7 پسندیده

من فکر میکنم تجمیع چند موضوع هم میتونه به یک کتاب تبدیل بشه. مثل سوالاتی در مورد زندگی.
من تصور اینکه مزیت مهم این کار ثبت تجربه‌ها و مطالب بیان شده برای یک بازه زمانی طولانی مدت است چرا که نظر شخصیم اینکه کتاب یکی از بهترین بسترهای انتقال تجربیات در بستر تاریخ است و این برای یک پادپرسی افتخار بزرگی است که بخشی از جریان ساخت و انتقال مفاهیم برای نسل‌های آینده باشه و برای مخاطب غیرپادپرسی کتاب هم این موضوع که به سهولت با چنین حجمی از اطلاعات دسترسی دارد یک مزیت مهم است. این مخاطب ممکنه 10سال دیگه به چنین محتوایی برسه و طبعا در دست داشتن چنین مکتوب منسجمی بر جستجوی شخصی فرد بین سوالات و جوابها ارجحیت داره.

اما معتقدم نیستم که همه محتوای پادپرس تبدیل به کتاب بشه. بلکه ناب‌ترین مفاهیم و تجربیات میتونه به شکل یک کتاب منتشر بشه. مثل کتاب تغییر مسیر در زندگی که موضوعی ناب با تجربیات بی‌نظیری بود و حتی میتونه ویرایش بشه و محتوای جدیدی بهش اضافه بشه.

5 پسندیده

چندتا موضوع رو كه چنين خاصيتى داره بگو؟

2 پسندیده

مثلا

مطالبی که در این موضوعات مطرح شده رو میشه در قالب یک کتاب در مورد فلسفه زندگی تجمیع و منتشر کرد.

6 پسندیده

من دوست دارم از موضوعات اجتماعی و رفتارهای روان شناختی جامعه در برابر افراد کتاب درست بشه

5 پسندیده

من دلم می‌خواد بحث‌های بنیادی پیرامون مسائل روز باشه.
مثلا اگر ازدواج هست، ازدواج در مورد همه حیوانات از جمله انسان بررسی بشه.
اگر بورس باشه، بسیار بنیادی در اون کنکاش بشه. طوری که یه ماشین‌حساب ساده و یه مداد بگیری دستت و جواب هر سوالی رو بتونی از توش در بیاری. مثل فیزیک هالیدی.

همین طور هنگام مطرح شدن پرسش به نظر شما چطور یک کتاب در ایران معروف و مشهور می‌شه؟ جوابی که به ذهن من رسید این بود که در صورتی می‌تونه وایرال بشه که جواب سوال افراد زیادی در جامعه رو بتونه بده. یا پرسش‌های پنهانی که در ذهن‌ها به وجود اومده. ولی به سطح خودآگاه نیومده.
شاید پرسش‌های پربازدید و فعال‌تر و چالشی‌تر پرسش‌هایی باشند که خیلی‌ها جذبش می‌شن. شاید اون‌ها هنوز پادپرس رو پیدا نکردند و به هر دلیلی علاقه به حضور در یک فضای جدید این شکلی رو ندارن. اما پیدا کردن پاسخ این پرسش براشون جذاب باشه.

4 پسندیده

خب به نظر میرسه اون موضوعی که مدنظرم بود به یک کتاب تبدیل شده و دانلودش کردم تا مطالعه کنم. این دومین کتاب پادپرسی است که میخونم و جدا سورپرایز شدم :grin:

3 پسندیده

ممنون دوستان @11141 @mohammad.etemaddar . لطفا شما هم پرسش مطرح شده در پادپرس رو که به نظرتون پاسخ‌هاش مناسبه گردآوری شدن در قالب یه کتاب رو داره، اینجا لیست کنین.

3 پسندیده

منم وقتی موضوع شما رو دیدم یاد این کتاب افتادم، حتی کتاب اول پادپرس هم (البته بعد اگه میکروکتاب مطالعه رو جدا بشماریم) باز یک جورایی انتقال تجربه‌های ناب زندگی است.

پیشنهاد من کتابی در موضوع استارتاپ و مسائل مربوط به کسب و کار از جمله فروش هست؛ در این موضوعات زیاد در پادپرس نوشته داریم و حتی یک چالش هم براش برگزار شد، آدم‌های با تجربه از کاربرها هم داریم که بتونن ویرایش کنن.

درسته کتاب تو بازار زیاده ولی باز هم طرفدار خواهد داشت، شاید چون کتابها اغلب ترجمه هستند و کتاب ما تجربه :heart_eyes:

حالا اگه پیشنهادم رأی آورد پیشنهاد میدم یک هفته ای رو پرسش های مرتبط کار بشه و پاسخهای بیشتری بگیرن تا کتاب پربارتر بشه.

3 پسندیده

من راستش در مورد ازدواج اون پرسشم رو هنوز نپرسیدم. البته کمی می‌ترسم از پرسیدنش :smile: چون خیلی‌ها با لغات شوکه شدن و تعجب کردن بهش نگاه کردند. انگار در مورد یک اتفاق پلید داره سخن گفته می‌شه. هرچند به نظرم این یعنی پاشنه آشیل ازدواج‌های بی‌سرانجام، اما در مورد مطرح کردنش نیاز هست با تحقیق و فکر بیشتر انجام بدم.
در مورد بورس هم هنوز پرسش‌های دیگه‌ای هست. ولی این پرسش‌ها رو خودم دوست دارم:

3 پسندیده

ممنون، لطفا لينك به موضوعهاى مدنظرتون در پپ رو بذارين.

1 پسندیده

با جستجوی عبارت استارتاپ بیشتر از ۵۰ موضوع میاد که حدود ۳۰، ۴۰ تاشون این عبارت رو در عنوان موضوع دارند و باقی در متن، من قبلاً بعضی‌هاشون رو مطالعه کردم. به نظرم این حدود ۴۰ تا برای کتاب شدن خوبه و حتی شاید کم باشه، پس انتخاب نمیکنم بینشون.

اگه یک ماه زمان داشته باشیم، من حاضرم در دسته بندی و بررسی شون برای کتاب شدن کمک کنم.

یعنی از دو تا چهار هفته آینده، به مرور.

1 پسندیده