پادپرس چی کم داره؟ ایده تون چیه؟

سلام پادپرسی ها :grin:

حالتون چطوره؟ احوالتون چطوره؟

داشتم موضوعات مختلف پادپرس رو نگاه میکردم که به این برخوردم :point_down::point_down:

کم و کسری که کم نیست اما به نظرم پاسخی بیشتر به این موضوع داده شده اشکالات یا کمبود های جزءی بود و به این فکر افتادم که این موضوع رو مطرح کنم و این بار ایده ها رو پیدا کنیم برای ساخت یک پادپرس بهتر و کامل تر :sunglasses: امیدوارم همکاری کنید :hugs:

برای مثال چند تا ایده میدم که میتونست پادپرس رو خیلی عوض کنه

1.ساخت یک بلاگ جداگانه با روند پست های آموزشی
یه توضیح دربارش بدم: نمونه سایت های زیادی رو دیدم که مطالب ناب آموزشی رو به اشتراک میزارن؛ از آموزش های فیزیک تا فتوشاپ و … و حتی به ازای هر مطلب پول اندکی (8500 و بیشتر) بابت هر مطلب به کاربر می دن.
به نظرم پادپرسی با همچین کاری در قالب یه سایت جداگانه مثلا : blog.padpors.com
پ.ن: این آدرس استفاده میشه اما خیلی با چیزی من گم فرق داره؛ این کار که گفتم میتونه به پادپرس متخصص های خودش رو از میان اعضای علاقه مندش بسازه.

2.ساخت اتاق ایده
ساخت یک اتاق ایده جداگانه برای اشتراک گذاری ایده های و رسوندن افراد متخصص و صاحبان ایده به هم و حتی جذب شتابدهنده مختلف و بحث و تبادل نظر برای ایده ها

3.اضافه امکان ساخت و برگزاری چالش
به نظرم یک امکانی که بتونه به افراد این دسترسی رو بده که پروژه هاشون رو در پادپرس برای اجرا به دست متخصصان برسونه یا همچین چیزی خیلی خالیه که میتونه فرصت جذب گروه بزرگی از متخصصان باشه.

ایده های زیادی دارم اما این سه تا رو به عنوان نمونه گفتم

شما ایده دیگه ای دارید؟
به نظرتون پادپرس چی کم داره؟

7 پسندیده

راستی مسوءلین پادپرس توجه میکنن به این موضوع؟

آیا ایده های این صفحه پذیرفته میشه؟

2 پسندیده

چه کسانی حاضر هستند این جریان را هدایت کنند؟ پول این مطالب آموزشی را چه کسی تامین می‌کند؟

اگه ممکنه جزییات این ایده رو بنویسید که در موردش بحث کنیم.

این کار ایده خیلی جالب و در عین حال خیلی سخت هست. برای نمونه هنوز دانشگاه‌های ایران موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند. اگر ممکنه ایده را با جزییات بیشتر توضیح بدید:

  • چه کسانی ایده‌های خودشان را به پادپرس می‌سپارند؟
  • چه ویژگی در پادپرس هست که شما رو به این فکر انداخته؟
3 پسندیده

چقدر جالب، من تا حالا این رو ندیده بودم!!!
احتمالن به بعضی از نقش ها بشه این اجازه رو داد تا اینجا پست بذارن!
و جمع بندی ای برای بعضی از مسئله ها که به نتابج خوبی رسیدن رو اینجا منتشر کرد!

4 پسندیده

همینچین بلاگ هایی نمونه زیادی دارند و با ارایه تبلیغات پول زیادی در میارن بخشی از اون رو میشه به نویسنده مطالب داد.
برای شروع هم بهتره از خود تیم پادپرس و دوستان علاقه مند(به عنوان بنده توانایی ارسال یک الی سه پست درماه دارم) و وقتی کار ها راه افتاد میتونید به نویسندگان هزینه هم بدید.
به عنوان مثال شما با آموزش رایگان ایلوستریتور میتونید بخش زیادی از دوستداران گرافیک رو دور هم جمع کنید و یا با به اشتراک گذاشتن مستند های علمی فیزیک یا غیره به راحتی میتونید خیلی از علاقه مندان علوم مختلف رو به وبلاگ جذب کنید و به اصل پادپرس هدایتشون کنید(به این شکل افراد متخصص هم بیشتر میشن)

2 پسندیده

ساخت یک صفحه جداگانه برای اشتراک گذاری ایده های اعضا (باتمام جزییات؛از نام و شرح ایده تا روش اجرایی کردن آن) یه فضای بحث و گفت و گو مثل صفحه همین موضوع برای اون.
اطلاع رسانی ایده ها و استارتاپ های مختلف به شتابدهنده ها و افراد متخصص و دریافت کمک از آن ها(برای مثال من وقتی نیاز های یک ایده استارتاپی رو میخونم و می فهمم که میتونم کمک کن گزینه خاصی رو انتخاب میکنم و آمادگی خودم رو اعلام میکنم) و حتی تشکیل گروه های خاص مدیریت تیم های استارتاپی با امکاناتی مثل چت؛اشتراک گذاری فایل ها و مطالب؛ مکالمه های تصویری و … مانند
https://trello.com/ و غیره(این اتاق خیلی جزییات زیادی داره و اتفاقات خوبی رو به وجود میاره)

2 پسندیده

پونیشا!!! نمونه خیلی ساده و ابتدایی این ایده همین سایته که کمبود های زیادی داره.(این رو صرفا برای جذب افراد متخصص بیشتری به پادپرس مطرح کردم چرا که به نظرم پادپرسی که الان هست؛ بانک بزرگی از سوالات بی پاسخ هستش اونم به این دلیل که افراد متخصص کمی رو به عضویت درآورده)

3 پسندیده

البته اینکه دانشگاه های ایران نتوانسته اند از عهده ی چنین کاری بر بیایند یا به گفته ی شما «سخت بودن» آن دلیلی بر عدم توانایی در انجام نیست،سیستم ضعیف آموزشی کشور از عهده ی خیلی از کارها بر نمی آید.

دقیقا این نقطه ی ضعفی ست که کاملا مشهود است،با بزرگ تر شدن اجتماع پادپرس،متاسفانه پاسخ ها بی هدف تر وکم اعتبارتر شده اند که برای اصلاح، نیاز به یک غربال گری جامع داریم.(و راه های ارایه شده از طرف شما به نظرم ارزش بحث کردن دارند،امیدوارم نظر مدیران پادپرس هم منعطف تر باشد.)
البته این را هم بگویم که به نظرم راه کارهای مطرح شده باید الهام بخش باشند و مثل ایده ی جالب ایجاد اجتماع پادپرس،با نوآوری همراه شوند.

5 پسندیده

1 پاسخ به پرسش تازه‌ای منجر شد: ملاک بحث مذهبی و سیاسی توی پادپرس چیه؟

از دوستداران؛افراد خلاق و مدیران پادپرس دعوت به مشارکت میکنم :slightly_smiling_face:

@leilay @Faezeh.T @lolmol @yousef @system

3 پسندیده

احتمال داره که از نظر مدیران و هدفشون از تاسیس، این فضا چیزی کم نداشته باشه!

4 پسندیده

بله درسته شاید ولی اگه من مدیر بودم بیشتر فکر میکردم.
به نظر من بزرگ کمبود اینجا حضور افراد متخصص هست و حرف هایی که دربالا زده شده به منظور جذب و یا حتی پرورش این افراد بود.

5 پسندیده

منظورم این بود که شاید مدیران ایده ای برای کمبود نداشته باشن (نسبت به هدفی که در ذهن داشتن) و البته ما پیشنهاد هامون رو بهشون میگیم، و شاید قانع شدن و اجرا کردن و یا حتی شاید توی همین پیشنهاد ها ایده جدید دیگه ای هم به ذهنشون برسه(چون زیرساخت های این جا رو خوب میشناسن)

3 پسندیده

ایده‌های که مطرح کردید الان هم در پادپُرس اجرا میشه. کمی کنجکاوی به خرج بدید میتونید پیدا کنید کجا و به چه سبکی. برای مثال در مورد ایده اول و در سطحی به نسبت بالاتر مدرسه قراره همین کار رو انجام بده.

ایده‌ی دوم عملا با ترکیب ساده‌ای از ساخت موضوع در دسته مناسب قابل اجراست، نیازی به اضافه کردن عملکرد نیست. توان دعوت به شکل تخصصی هم داره به پادپرس اضافه میشه.

به کنجکاوی و ایده‌پردازی میتونید ادامه بدید، پادپُرس برای همین کارهاست و از دل همین گفتگوها هست که ایده‌های مناسب درمیاد. کنارش چند تا نکته هم در نظر داشته باشید:

  • پادپُرس جامعه‌ای مجازی وسیعیه و امکاناتش هر روز بیشتر میشه. سعی کنید بشناسید. ایده‌ها باید به جامعه بودن پادپُرس احترام بزارن، چون هدف نهائی فکر جمعیه. عملکردهای خاص رو بقیه جاها دارن انجام میدن و اگر که میخواستیم روی شتابدهنده تمرکز کنیم، شتابدهنده درست میکردیم!

  • عملی بودن ایده‌ها نیاز داره به روند کاری در پادپُرس آشنائی داشته باشید. این مستلزم اینه که با فعالیت موثر و منظم در نقشهای مختلف، هم با جو عملی آشنا بشید و هم نشون بدید کسی هستید که پای کار ایستادید.

  • مدیران پادپُرس قسمت زیادی از کارشون، تحلیل و بررسی ایده‌های مختلف برای جامعه پادپُرسه. مسئله مهم از نظر من در حال حاضر بیشتر تداوم در فعالیت موثره. البته در زمان خودش ممکنه اهمیت به سمت ایده‌پردازی هم بره.

4 پسندیده

ایده دوم جای بحث خیلی زیادی داره و به همین راحتی نیست و با اضافه کردن یک شاخه جداگانه اجرا نمیشه.

وقتی که متخصصی نباشه دعوت به چه کاری میاد؟؟؟
چند بار اشاره کردم که ایده های بالا برای جذب متخصصین بیشتره

خیلی هم عالی؛ بله مدرسه رو دیده بودم :point_down:


تعداد آموزش ها خیلی محدوده؛جدا از این یک محیط جداگانه برای همچین کاری خیلی میتونه بهتر باشه.

من که هر کمکی از دستم بر بیاد برای همچین استارتاپ هایی انجام میدم :raised_hand: آماده به خدمت :smile:

4 پسندیده

به نظرم اگر اتاقی برای نوشتن داستانهای کوتاه و بلند باشه جذابیت بالائی خواهد داشت .شاید دوستانی باشند که حرف هایشان را در قالب داستان بیان کنندMehrzad Azordeganیکی از دوستان فیسبوکی من هستن که حق خواهری بر گردنم دارند ایشان داستان های کوتاه و دنباله داری مینویسندکه طرفداران زیادی دارندبارها از ایشان دعوت کرده ام که تشریف بیارند اینجا ومطالبشان را منتشر کنند انشاالله به زودی میسر شود

3 پسندیده

خیلی جالبه
با اضافه کردن یک دسته بندی داستان میشه این کار رو کرد و داستان های برتر رو در بلاگ بزاریم.

2 پسندیده

کسانی که میتونن در نقش نویسندگان پادپرس اینکار رو انجام بدن، اگر مقداری فعالیت داشته باشن، قطعا خوشحال میشیم این مورد رو مجزا کنیم. داشتن اتاق خالی برای کسی جذاب نیست. فعلا میتونه اتاق هنر، جای خوبی باشه برای اینکار.

2 پسندیده

به نظرم میشه یک موضوع ویژه درست کنیم برای یک داستان که هر کاربر یک بند اون رو می نویسه مثل:

یک داستان بی پایان…

4 پسندیده

یک موضوع که همیشه در یک مکان مشخص باشه.

1 پسندیده