نقد و بررسی گیمیفیکیشن پادپُرس: کاربر چطور در پادپُرس درگیر می‌شود؟

فاز درگیری طراحی گیمیفیکیشن استارتاپ پادپرس، سفر معمول کاربر به حساب میاد؛ کارهایی که هر روز میتونه انجام بده.

در پادپرس چندین سرسرا وجود داره که شما میتونین با توجه به علاقه‌تون در اون ها شرکت کنین. قدرت پادپرس در میل درونی سوم و بروز خلاقیت اصلی ترین جز این بخش به حساب میاد. در این فاز میتونین در چالش های مختلف پادپرس شرکت کنین و بعد از اون با رای گیری که انجام میشه (Core Drive 5) ایده شما به عنوان ایده برتر شناخته میشه (Core Drive 2,5) و همچنین میتونین جایزه هم بگیرین (Core Drive 4).

لذت سوال پرسیدن چیه؟

خود شما هم وقتی یک سوال را مطرح میکنین میتونین خیلی مشتاقانه ببینین که چند نفر تا حالا به سوالتون سر زدن و حتی چند نفر جوابتون لایک کردن. یک نوع Social Treasure Reward در مورد این چالش ها به کار رفته
که حتی باعث میشه بعضی از افراد، کاربرانی را به سمت پادپرس بیارن فقط برای این که به اون ها رای بدن.

شما همچنین قدرت این رو دارید که پاسخ یک نفر رو به عنوان پاسخ برتر سوال خودتون انتخاب کنین،
ولی فقط یک نفر این عنوان رو میگیره (Core Drive 6).

در قسمت نشان ها، انواع مختلفی از نشان هایی که ممکن بگیرید، هم به شما هم به افرادی که به پروفایل شما سر میزنن نشون داده میشه (Core Drive 4,5). اما نظر شخصی من اینه که طراحی گرافیکی این نشان ها جالب نیست و آدم از نشون دادنشون به بقیه ذوق نمیکنه.

لقب هم میدن؟

با شرکت کردن در چالش ها و پیشرفت کردن در پادپرس میتونین یک سری از عناوین رو هم به دست بیارین و این عنوان ها در کنار عکس پروفایل شما نشون داده بشه (Core Drive 4,5). در قسمت دعوتنامه میتونین افرادی را با ایمیل به پادپرس دعوت کنین و از پیشرفت اون ها کیف کنین (Core Drive 5).


قسمت‌های قبلی این نقد:

  1. نقد و بررسی گیمیفیکیشن پادپرس: پرسیدن یا جواب دادن مسئله این است!
  2. نقد و بررسی گیمیفیکیشن پادپُرس: مخاطب در مرحله‌ی کشف پادپُرس با چی روبرو میشه؟
  3. نقد و بررسی گیمیفیکیشن پادپُرس:‌ کاربر چطور با پادپرس آشنا می‌شود؟
2 Likes