چرا بعد از مدتی از پادپرس خسته می شوم؟

اگر ۱ درصد از کل جمعیتی که با پادپرس برخورد میکنن رو پرسشگر بدونیم اتفاقا ۱۰ و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ خیلی نتایج متفاوتی خواهند داد. نمیتونیم بگیم همه مردم پرسش گر نیستن یا همه هستن اما میتونیم درصدی رو با توجه به همین کاربران پادپرس و نسبت سوالات به کاربران بدست بیاریم.
طبق درصد بدست اومده قطعا هرچقدر جمعیت بیشتر باشه بانک غنی تر میشه چون تعداد کاربران بیشتر شده.

برای بیشتر شدن تعداد کاربران پادپرس فقط به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی اکتفا نکنید. شاید کسی که شناخت زیادی از اینترنت نداشته باشه بتونه مخاطب و کاربر حرفه ای تری برای پادپرس باشه و با توجه به اینکه اینجا هر مدل سوالی چه تخصصی چه عامیه و خاص پرسیده میشه پس جای معرفیش هم در عام مردم تاثیر بیشتری داره. المان تبلیغاتی در مترو مثلا با تیتر سوالت رو اینجا بپرس یا هرچیزی که به جذب بیشتر مخاطب عام کمک کنه میتونه مفید تر از خیلی تبلیغات یا بازاریابی های اینترنتی باشه :thinking: اسنپ نرم افزاریه که بدون اینترنت کار نمیکنه و در بستر اینترنته اما چون خدماتش عمومیه از بازاریابی و تبلیغات در دنیای واقعی غافل نمیشه. فکر میکنم از این دیدگاه بتونیم پادپرس رو مشابه اسنپ مورد استفاده عامه مردم ببینیم
از طرفی در بحث تجاری پادپرس در زمینه جذب شرکت ها هم میتونه مفید باشه و همپوشانی تبلیغاتی انجام بشه تا برگشت مالی حاصل بشه. البته مترو فقط مثال بود تصمیم گیری در این مورد بررسی های دقیق تری رو میطلبه.

2 پسندیده

این پیشنهاد خوبیه. من هم دقیقا قسمتی از مهمترین کارها رو همین میبینم، نگاه کردن به تجربه‌های عمومی و در نتیجه پرسشهای عمومی (چیزهایی که در زندگی روزمره، شهری، … آدمها باهاش برخورد میکنن). تجربه نشون میده که اینکار میتونه مخاطب بالایی رو جذب کنه. البته نیاز به شروع و پیگیری حداقل تعدادی از افراد پایه در این زمینه وجود داره. نکته مهمتر اینه که ایده و خلاقیت در این موردها، به خودی خود خواهان زیادی داره، به نحوی ساده‌تر هم هست!

1 پسندیده

دلم میخواد برگردیم به اولین پست‌های خود شما، و تجربه‌ی کاربری اون موقع: چی شد که جلال موضوعِ آموزش و پرورش؟ چرا و چگونه؟ رو طرح کرد؟

به نظرم نمیرسه اون موضوع پرسشی به قصد پاسخ گرفتن باشه، مجموعه مقاله‌هایی بود برای دعوت به فکر کردن، چیزی که در پادپُرس دنبالش هستیم.

چون پرسش بهترین ابزار برای ایجاد همفکری هست[1]، پرسش جز اصلی‌ترین اجزای پادپُرس هست. ولی ممکنه خلاقیت شما ابزار بهتری برای ایجاد همفکری پیشنهاد بده: مثلا یه داستان دنباله‌دار، یه مقاله، یه پرسش سیبیل کلفت و یا حتی یه ایده.


راستی من هم مدتیه دلم پرسش‌های بهتر و غنی‌تری برای فکر کردن میخواد، یه خوراک ذهنی خوب. می‌تونی یه مسئله‌ی خوب در حوزه‌ی «استراتژی فروش» طرح کنی؟


  1. حداقل به نظر من، و تا جایی که سواد و تجربه‌ي من میگه. اگه ابزار بهتری میشناسین معرفی کنین. ↩︎

1 پسندیده

چند تا دلیل داشت
یکی اينکه بیشتر با فضای پادپرس آشنا بشم و دستم توی تایپ در پادپرس راه بیوفته و یکمی لحن خودم رو پیدا کنم.
دوم اینکه ببینم بازخورد محتوایی چطوره در پادپرس و چه پرسش ها یا گفت و گو هایی بازخورد بیشتری دریافت میکنن.

چند تا موضوع رو بررسی کردم. به عکس های زیر توجه کنید.

عکس اول

این نتایج بازدید همون آموزش و پرورش چرا و چگونه اس.

اعدادش رو مینویسم که بتونیم مقایسه کنیم با عکس های بعدی.

۴ پاسخ ۳۸۹ بازدید مشارکت ۲ نفر
البته این موضوع چون ادیت شد آمارش دقیق نیست

عکس دوم

این نتایج همین سوالی که درش هستیمه. به تاریخ تولید و نسبت بازخورد در بازه زمانی هم توجه داشته باشید.

۳۰ پاسخ ۱۲۳ بازدید مشارکت ۸ نفر در ۲ روز

عکس سوم

اولیا و مربیان عزیز: دوست دارید بدونید هر روز تو کلاس پایه اول دبستان چه خبره؟

میشه گفت بهترین موضوعیه که پرسشی نیست و انقدر استقبال شده. چرا؟ چون بر اساس بازه زمانی محتوا تولید میشه و این محتوا به درد افرادی میخوره که شاید خیلیاشون از اینترنت به عنوان ابزار روزمره استفاده نکنند.

۵۲ پاسخ ۱۲۰۰ بازدید مشارکت ۴ نفر در ۳ ماه

عکس چهارم

این آمار چرا عربی می آموزیم؟ هست.

۳۸ پاسخ ۳۶۱ بازدید مشارکت ۹ نفر در ۱۸ روز

عکس پنجم

دعوت به خوندن یک داستان دنباله دار: ماجان - قسمت اول

۱ پاسخ ۱۰۲ بازدید مشارکت ۲ نفر در ۲۶ روز

خب برسیم به مقایسمون

سوال اول تنها ۴ پاسخ دریافت کرده چون سوال نیست و نظرات و توضیحات به حساب میاد تا به حال ۳۸۹ تا بازدید هم داشته. به نظرم در طی این مدت زمانی که از تولیدش میگذره بازدید کمی داشته و برای افراد جذاب نبوده

سوال دوم ۳۰ تا پاسخ تنها در ۲ روز با مشارکت ۸ نفر و ۱۲۰ بازدید :thinking: این آماریه که میشه گفت لذت بخش و دوست داشتنیه و این یعنی سوال ذهن مخاطب رو درگیر کرده تا فعالیت داشته باشه. یعنی ۲ روزه اندازه نصف سوال قبل فقط بازدید داشته و مشارکت هم بسیار بالاتر بوده.
(از دلایل ادامه ندادن مقاله نویسیم در پادپرس)

سوال سوم عالیه. دقیقا محتوایی هست که پادپرس باید با استفاده ازش در فضای عمومی و حقیقی بازاریابی و در اصل کاربریابی کنه. آمار فوق‌العاده ۵۲ پاسخ که البته اکثرا توسط نویسنده نوشته شده باعث شده که این موضوع ۱۲۰۰ بازدید رو در ۳ ماه داشته باشه و در صورت ادامه دار بودن تا پایان سال تحصیلی انقدر مقاله بزرگی میشه که بالای ۵۰ هزار بازدید خواهد داشت.

سوال چهارم ۳۸ پاسخ رو در ۱۸ روز استخراج میکنه و با ۹ نفر بیشترین مشارکت رو بین این سوالایی که مقایسه کردیم داره. ۳۶۱ بازدید عدد نرمالیه و نمیشه گفت خوب بوده.

و در نهایت سوال پنجم با ۱ پاسخ و مشارکت ۲ نفر بازدید کمی رو به خودش اختصاص داده و مورد استقبال قرار نگرفته به نظرم.

تقریبا از این مقایسه میشه فهمید که چه محتواهایی برای عامه مردم در پادپرس جذابیت دارند.

به نظرم پادپرس باید توی یک مسیر حرکت کنه تا کامل باشه. اگر توی ۵ تا مسیر حرکت کنه همیشه از نظر کاربر ۵ تکه مختلفه. امیدوارم هدفم از مقایسه رو متوجه شده باشید و خوب توضیح داده باشم. اگر اینطور نبود بپرسید ازم بیشتر توضیحش بدم.

3 پسندیده

مقایسه باحالی بود،‌ مخصوصا که عدد و رقم داشت. در عین حال به نظرم بعضی چیزا در این مقایسه در نظر گرفته نشده که باعث میشه مقایسه کمی از نظر من نادرست باشه. مهم‌ترین نکته درباره ساز و کار گوگل هست:

اصلی‌ترین توزیع‌کننده‌ی محتوای پادپُرس گوگل هست. پس برای درک تعداد بازدیدها خوبه به ساز و کار گوگل توجه کنیم.

  • گوگل کدوم محتواها رو در جستجوها بالا نگه میداره؟

    ماجان، فاقد هر نوع کلمه‌ی کلیدی خاصی هست. پس اگه ۱۰۲ بازدید داشته باشه،‌ اکثرا از خود پادپُرسی‌هاست. محتوای آموزش و پرورش و یا اولیا و مربیان این طور نیست.

    در تنظیم محتوای اولیا و مربیان، حداقل سه نفر تقریبا دائمی در طول زمان مشارکت کردن. قرار دادن عکس‌های جذاب، تنظیم و مستندسازی تجربه‌‌ها، و همین طور ویرایش این تجربه‌ها از لحاظ نگارشی. پس چیزی که گوگل می‌بینه یه صفحه هست که در طول یه زمان طولانی، محتواش در حال به روز رسانی هست و از لحاظ ویرایشی محتوای تمیزی هست با مدیای مناسب (مثلا یک-دو عکس در هر پاسخ). هیچ کدوم دیگه از پست‌هایی که مطرح کردین، چنین خاصیتی نداشتن. و این باعث میشه گوگل این رو در اولویت‌های بالای پیشنهاددهی قرار بده.

  1. سبک طرح موضوع هم بین این ۴-۵ سوال قابل مقایسه نیست. موضوع کنونی، «چرا از پادپُرس خسته میشم؟» سوالی هست که با احتمال بالایی، هر کدوم از پادپُرسی‌ها یه بار تجربه‌ش کردن یا نکردن، اون هم در زمانی نزدیک به حال حاضر. پس تجربیاتشون رو یادشون هست و میتونن به راحتی از تجربیاتشون بگن. بقیه سوالا این خاصیت رو ندارن. البته که این سوال اون قدر جذاب و ذهن‌درگیرکن بود که من رو هم از لاک خودم درآورد، دقیقا مشابه @leilay.
4 پسندیده

یه سوال برای درک بهتر ذهنیت شما (هم‌فضا شدن ذهن‌هامون):

پادپُرس کاملی که در ذهنتون دارین رو توصیف کنین؟

  • شما به عنوان یه عضو از این جامعه، تو این پادپُرس، در هر لاگینتون چه کارهایی انجام میدین؟

  • کدوم خواسته‌ها و نیازهای شما به عنوان تولید کننده و کدوم خواسته‌ها و نیازهای مخاطبین و تماشاچی‌ها (بازدیدکننده‌های گوگل) در چنین پادپُرسی پاسخ داده میشه؟

سایر دوستان هم اگه مایل بودن نظراتشون رو درباره این سوال درج کنن عالی میشه.

3 پسندیده

به نظر من این اشتباهه. درسته که گوگل نشان دهنده و معرفی کننده مطالب شماست اما کاربری که جذب پادپرس شده دیگه از گوگل تغذیه نمیشه و در اصل هدف شما از گوگل باید جذب کاربر باشه نه افزایش تعامل. افزایش تعامل در سایت خودتون باید اتفاق بیوفته نه به واسطه گوگل و صرفا بازدید. میتونید آمار ورودی این ۵ موضوع از گوگل رو منتشر کنید؟ البته اگر آمارش رو دارید.

اتفاقا دلیلم برای مقایسشون تفاوتشون هست. تفاوت های بنیادیشون باعث میشه سلیقه مخاطب بیشتر نمایان بشه. من صرفا خودم رو مخاطب نمیبینم و هدفم مخاطب دیدن ۴۰ میلیون کاربر اینترنت و ۱۰ میلیون افرادی که کاربر اینترنت نیستند و قراره پادپرس اونها رو کاربر اینترنت بکنه هست.

اینجا نه اینکار رو نمیکنم با نوشتن نمیتونم شاید با صحبت کردن حضوری یا صوتی بشه یه کاریش کرد.
پادپرس کامل شما چه شکلیه؟

تا به حال لاگین نکردم جز بار اول. ۵ تا ۱۰ سوال آخر رو نگاه میکنم اگر خوشم بیاد جواب میدم اگر سوالی داشته باشم میپرسم و اگر نوتیفیکیشنی باشه حتما چک میکنمش.
بحثی که پیش اومده یکمی تخصصیه و بدون تابلویی برای نوشتن و رسم کردن و یا ارتباط لحنی توضیحش برای من سخته متاسفانه :thinking: هرچند تا الان هرچیزی که فکر میکردم به پادپرس کمک کنه رو گفتم اما پراکنده گفتم و هدف رو به نمایش نگذاشتم از پادپرس کاملی که در ذهنمه. با فقط نوشتن دستم بسته اس :grin:

3 پسندیده

راهی براش میابیم :wink:


به نظرم میرسه کمی از هدف بحث ناآگاهم. همچنان نوشتاری میپرسم تا کمی حداقل بیام تو باغ:

چی اشتباهه؟ و چرا اشتباهه؟

یا شاید با توجه به پاسخ قبلی، بهتره بپرسم هدفتون از مقایسه چیه؟ کمی توضیح میدین؟

2 پسندیده

اینکه اصلی ترین توزیع کننده محتوای پادپرس رو گوگل بدونید اشتباهه. شاید گوگل اصلی ترین منتشر کننده یا اصلی ترین بازدید آورنده باشه اما توزیع محتوای پادپرس کار خود پادپرسه و چون شما مطالب رو با گوگل سینک میکنید بر این باورید که گوگل اصلی ترین توزیع کننده شماست در حالی که گوگل ابزاریه که شما برای توزیعتون استفاده میکنید.

هدفم از مقایسه بیشتر مشخص شدن اینه که در پادپرس چه مطالبی با اقبال بیشتر و توجه بیشتر مخاطب روبرو میشن. البته نه از روی موضوع نوشته. از روی سبک نوشته و اینکه آیا موضوع هیجانی هست و بازخورد فوری میگیره یا انقدری عظیم هست که بعد از اتمامش بازخورد آماری بالایی میگیره.

این مورد محتواها به نظرم بازخورد بیشتری دارند. البته به نظر آمار نه نظر من :sweat_smile:

3 پسندیده

:heart_eyes: درود بر تو جلال @Jalal_Razavi ! به این توجه نیاز داشتم.
فکر می‌کردم مظلوم‌تر از گزارشات من در پادپرس پیدا نمیشه. :neutral_face: الانم همین فکر و می کنم :face_with_raised_eyebrow: ببینم چرا گزارشات من و جز یوسف @yousef کسی نمیخونه! :face_with_raised_eyebrow: باز خداروشکر یوسف هست و لایک میکنه گرنه تا حالا دق کرده بودم از دست شمااا…
ببینم مگ شما خواهر برادر ندارین! :joy: این کلاس اولی های ما پس کجا زندگی می کنن. بابا بخونین … بوخودا بدرد موخوره ( روان منو بهم ریختین لهجه ام قاطی شد) :smile:

3 پسندیده

خیلی پاسخ و پرسش هایی که تو این سوال بود برام جذاب بود اما یک چیزی هم برام جذاب تر بود! این که شما برای خوندن ماجان (چون خودم نوشتم نوشته خودم رو مثال می زنم که به کسی بر نخوره :grin::grin::grin:) نمیاید پادپرس دلیل بر این نیست که ماجان نباید روی پادپرس باشه!
این که شما به پادپرس نقد کنی مشابه کاری که من کردم، بیاید پادپرس رو نقد کنیم!
و یک راهکاری بدید که شمایی که برای خوندن مسائل خاصی وارد پادپرس می شید راحت تر به اون مطالب دسترسی پیدا کنید خیلی منطقی تره تا این که خواهان حذف مطالبی بشید که مورد علاقه شما نیست!
بیاید فرض کنیم که رشته تخصصی شما نجومه و تقریبا نود درصد جست و جوهای شما در گوگل در همین حوزه است. چون علاقه شما بر فرض نجومه آیا این درسته بگیم گوگل نباید هیچ مطلبی به جز نجوم رو ایندکس کنه چون شما برای خوندن مطالب پوست و زیبایی سری به گوگل نمی زنید؟
از طرفی گوگل هربار یک چیزی رو برای سایت ها معیار قرار می ده و همون طور که رتبه بندی 10 امتیازی گوگل یک شبه از بین رفت و گوگل یک هو رتبه همه سایت ها رو صفر کرد. صبح اون شب همه و خصوصا سایت هایی که تمام درآمدشون از طریق تبلیغاتی بود که بخاطر رتبه شون در گوگل اون ها رو جذب می کردند، از بین رفتند گوگل می تونه یک شبه تمام الگوریتم های الانشو تغییر بده و انقدر ربات هاش باهوش بشند که بتونند تخصصی ترین و واقعی ترین مطالب رو بشناسند و به این شکل الگوریتم های فعلی همشون منسوخ بشند.
و در نهایت من آینده پادپرس رو یک گوگل میبینیم! چون من برای خواندن مطالب تعمیر هواپیما هیچ وقت گوگل نمیرم اما انتظار هم ندارم هیچ مطلبی درباره تعمیر هواپیما در گوگل نباشه چون من نمی خونم! در پادپرس هم انتظار ندارم فقط چیزهایی باشه که من دوست دارم :slight_smile: خصوصا که نوشتن ماجان با مشورت با بزرگان پادپرس @lolmol و @yousef بود و این که با توجه به چشم انداز پادپرس و همچنین آینده پادپرس برعکس تصور شما من بسیار از نوشتن داستانم روی این پلتفرم راضی بودم :slight_smile:

5 پسندیده

یک جمله به من نشون بدید که من گفته باشم این داستان باید از روی پادپرس حذف بشه اونوقت من حرف شما رو قبول میکنم :grin:
حرف من فقط روی تمرکز موضوعی و تمرکز بازاریابیه.
شغل و کار و زندگی و همه چیز من در فضای آنلاین میگذره.
خیلی وقت هم هست که در این فضا هستم و سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی رو بررسی کردم و به نظر خودم نظراتم رو داشتم که البته همه جا نظراتم رو نمیگم :grin:
بعضی کارها و عملیات ها در فضای مجازی ممکنه به ضرر به نظر برسه و مخرب باشه اما گذر زمان بهم ثابت کرده که چه مواردی مضر و چه مواردی مفیدن.

حتی شرکتی به بزرگی گوگل در ارائه و طراحی ساختار گوگل پلاس موفق نبود و این پروژه با اینکه اسم برند و اعتبار گوگل رو داشت به موفقیت پیش بینی شده نزدیک هم نشد.
پس در فضای مجازی همه چیز صرفا اون چیزی نیست که ما میبینیم.
حالا میخواد باعث رضایت ما بشه یا باعث آزردگی ما.

یه نکته دیگه

اگر داستانتون رو ۱۰۰۰ نفر میخوندن ۱۰ نفر نظر میدادن بیشتر احساس رضایت نداشتید و با انگیزه تر نویسندگی رو دنبال نمیکردید؟

2 پسندیده

تا دو ماه پیش بسیار به اعداد و ارقام اهمیت می دادم! اما از دو ماه پیش یک چیزی رو خیلی خوب فهمیدم آمار هیچ اهمیتی ندارند. صفحه 12 هزار نفری اینستام رو بستم و یک صفحه جدید با فالووئر کم اما واقعی باز کردم! مثل حسی که به ماجان در این جا دارم!! همون تعداد معدودی که داستان من رو دنبال می کنند همه شوالیه های پادپرسی اند :slight_smile: برای من کیفیت بسیار مهم تر از کمیت هست!

6 پسندیده

منم اینکارو کردم منم دوستدارم تو اینستا دنبالت کنم نازنین
البته اگر مشکلی نیس :wink:

3 پسندیده

سلامم
آیدی اینستای من nazaniinbaratii هست در خدمتیم :slight_smile:

3 پسندیده

برای من بشخصه اینطور بود
بعد از مدتی حس کردم پادپرس نمیتونه چیز جدیدی به من اضافه کنه
پس مدتی بیخیالش شدم. این مدت فرصتش رو در اختیار من گذاشت تا سطح مطالعم در امور تخصصیم رو افزایش بدم و همینطور یک انباشت اطلاعاتی در پادپرس ایجاد کرد تا الان بتونم چیزای جدیدی بخونم

5 پسندیده

همین که این سوالو دیدم خسته شدم :frowning:

این تاپیک باید پاک بشه به نظرم

1 پسندیده

من چند موضوع رو بر اساس تجربه ام در این سایت میگم. یکیش تعداد مخاطب کم یا تولید محتوای کم در موضوع مورد علاقه یا موضوعاتی که باهاش درگیر هستیم هست.
پادپرس امکان پرسش و طراحی مطالب رو در اختیار ما قرار داده ولی با این حال مطلب و سوال هم تولید میشه ولی بازدید و بازخورد خوب نمیگیره. در یک میزانی پادپرس میتونه یکسری محدودیت ها رو کم کنه یا فضای مناسب برای برخی امکانات و اتاق ها و پرسش های خاص رو ایجاد کنه که این اتفاق هم افتاده ولی مشارکت باز هم در موضوعات جدید پایین هست ؛ یکیش به تیپ شخصیتی دوستان برمیگرده .مثلا؛استقبال نکردن از سوال یا ترس از پیشگامی در جواب و اینکه بیشتر این دوستان درونگرا و اهل خوندن هستند
یا انقدر در گذشته سوال و جواب هایی مشابه پرسیدن که دیگه خیلی کمتر میان. یه علت این هم میتونه میل به تخصص و رشد نکردن در موضوعات دیگه باشه در گذشته یک سخنرانی از دکتر هلاکویی هم گوش میکردم که مضمونش این بود که تک بعدی نباشیم
مثلا ریاضی دان همه چیز رو کمّی نبینه
و تو موضوعات غیر ریاضی هم شرکت کنه و فرد جامعه شناس به مطالب دیگه هم آگاهی داشته باشه و…
در یک نوع تیپ بودن غالب افراد در نوع خودش هم خوبه چون امکان سوال و جواب تخصصی پیش میاد ولی باعث میشه تحرک گرفته بشه . غرق شدن در تخصص شاید یک نوع دافعه( برای مثلا مخاطب نوجوان و خانه دار و…)ایجاد کنه که ناخودآگاه حس پس زدگی بهش دست بده و با دریافت نکردن نظر و بازخورد اون هم در زمان کوتاهتر اون حس خوب و رضایت رو نگیره و به قول معروف اون ترشحات خوب تو مغزش ایجاد نشه پس میره یه جایی که زودتر و بهتر واکنش بگیره!
البته واضحه تمام سوالات فورا نباید جواب بگیرن و گاهی نیاز به تحقیق و اضافه شدن تدریجی جواب ها هست ولی قسمت زیادی از سوالات اینطور هستن.
بین همین جمع نزدیک به 3500 نفر
در کل شاید 50 کاربر فعال و برجسته باشن و بقیه پس از مدتی خسته میشن . این حس خوشایند و خلوتی و قانون مندی برای این 50 نفر احتمالا خوبه. ولی احتمالا اونا هم در چهارچوب درست دوست داشته باشن افرادی متخصص با علاقه به موضوعات دیگه هم وارد پادپرس بشن . و یک همت در دامنه بزرگتر و افراد بیشتر میتونه افراد جدید و قدیم رو در پادپرس نگه داره و خسته شون نکنه. شاید این همت نیاز به تشویق بیشتری داشته باشه.

1 پسندیده

۱- اینکه پرسش یا پاسخی بنویسم، ولی ناپدید بشه.
۲- اینکه نوشته‌ها برای مدت طولانی در صف انتشار باشه.
۳- اینکه نوشته‌ها پس از انتشار، قابلیت ویرایش یا حذف نداشته باشن.
۴- اینکه نمی‌تونم نظرات و پیشنهاداتم رو به ادمین ارسال کنم.

از طرفی برای منکه کلا اعتماد به نفس خوبی ندارم، فکر می‌کنم پادپرس جای مناسبی نباشه. چون با حجمی از سوالات و نظرات اختصاصی روبه‌رو شده و چون احساس می‌کنم جوابم ممکنه تکراری با بدرد نخور باشه، از جواب دادن منصرف میشم.

1 پسندیده

نه اتفاقا نظر هر کس میتونه یه روزنه جدید باشه چیزی که در پادپرس کمتر میبینم همین مشارکت پایین نفرات کم هست در حالی که حتی اگر 15نفر محتوا و جواب در روز بصورت میانگین تولید میکردن و با مطالعه نسبتا مناسب درون پادپرس حاضر بودند این جمع پویا تر میشد
نمونه ش رو در موضوعات بیاین خلاقانه حقیقت یا جسارت؟ بازی کنیم!
و دوس داری کدوم پادپرسی رو با برف بزنی؟
دیدیم که بدون تخصص خاصی این موضوعات بازدید و نظر زیادی گرفت در حالی که نفرات شرکت کننده از 25 نفر بیشتر نبود.

2 پسندیده