چه بازی‌های مناسبی برای ایجاد همدلی در یه گروه ۵ تا ۵۰ نفره می‌شناسید؟

یکی از بهترین زمان‌ها برای انتخاب هم‌تیمی موقع بازی کردنه! جایی که یخ افراد شکسته و می‌تونن خود واقعی‌شون رو بروز بدن. بازی‌ها کاتالیزورهای خوبی هستن برای تسهیل ارتباط افراد یک گروه.

شما چه بازی هایی سراغ دارین که میشه در قالب گروه‌های ۵ تا ۵۰ نفره انجامشون داد؟ یه مختصری از نحوه‌ی انجام بازی هم بذارین برای کسانی که میخوان بازی رو یاد بگیرن.

بازی‌های تیمی

4 پسندیده

اخیرا با دوستان و همکاران یک بازی گروهی کردیم که به همگی خیلی چسبید و یخ‌مان را آب کرد. بازی از این قرار بود:

ما ۱۲ نفر بودیم، بنابراین به دو گروه ۶ نفره تقسیم شدیم. هر گروه شش سرباز داشت که با شش قطعه چوب تقریبا ۲۰ سانتی‌متری با مقطع ۵ در ۵ سانتی‌متر مربع نمایش داده می‌شدند. هدف تیم مقابل این بود که با شش گلوله (هر نفر یک گلوله) که عملا چوب‌های لاغر ۱۵ سانتی‌متری بودند، سربازهای حریف را هدف قرار دهد. یک شاه (چوب تقریبا ۳۰ سانتی متری) در وسط زمین قرار داشت که باید بعد از کشتن تمام سربازها کشته می‌شد.

قوانین بازی:

  • پرتاب گلوله‌ها فقط به صورت سهمی‌وار ممکن است و پرتاب مستقیم مجاز نیست.
  • تا قبل از کشته شدن آخرین سرباز، شاه نباید کشته شود. در این صورت تیمی که شاه را به اشتباه بکشد بازی را می‌بازد.
  • قوانین دیگری هم هستند که به راحتی قابل تغییرند و خیلی در روند بازی موثر نیستند.
4 پسندیده

یک بازی خیلیییی عالی به اسم win as much as you can هست که میتونه برای ایجاد همدلی و روحیه کار تیمی فوق العاده باشه. اگر میخواید خودتون بازی کنید پیشنهاد میدم دستورالعمل را نخونید. یک بار این بازی رو برگزار کردم که نتیجه هاش جالب بود.

2 پسندیده

بازی مافیا جزو بازی هایی هست که از ۵ تا ۱۰۰ نفر هم میشه بازی کرد اما حتما قبل از بازی از منبع معتبر آموزشش رو پیدا کنید. :ok_hand:

3 پسندیده

پس چطور روش بازی رو کشف کنیم؟

5 پسندیده

یه نمونه آموزش مافیا توی این پست اومده:

1 پسندیده

مساله این که چون بازی فقط یک بار انجام میشه و بعد از اون راز و نکته بازی لو میره ترجیحاً دستورالعمل بازی رو نخونید. چون متن انگلیسی نکاتی که قرار فرد برگزار کننده به افراد بگه هم آورده.

1 پسندیده