دوست داری در ساخت یه کلاس ریاضی خلاق شریک باشی؟

اگه داستان رو می‌دونی و می‌خوای فوری در ساخت دکور کلاس درس ریاضی خلاق، مشارکت کنی، کافیه روی دکمه‌ی زیر کلیک کنی :point_down: :point_down:

حامی طراحیِ کلاسِ درسِ خلاق هستم!

فهرست اطلاعات این موضوع

حمایت مورد نیاز

برای بازطراحی دکور کلاس درس کمپین ۹ میلیون تومان هدف گرفته شده است:

  • ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان برای تهیه نیمکت‌
  • ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان برای رنگ‌آمیزی کلاس
  • ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان برای تعویض لامپ‌ها و پنکه
  • 5۰۰،۰۰۰ تومان برای تهیه پرده‌های کلاس
  • ۳۰۰،۰۰۰ تومان برای تهیه ماکت‌های پویا و بازی
  • ۳۰۰،۰۰۰ تومان برای تهیه وایت‌بورد
  • ۲۰۰،۰۰۰ تومان برای سطل زباله و گلدان
  • ۲۰۰،۰۰۰ تومان برای کف‌سابی

جزئیات هزینه‌ها و قدم‌های قابل اجرا، در نقشه‌ی ذهنی زیر قابل دسترس هست[1].

IMG-20190909-WA0023

داستان معلم کلاس، لیلا @leila

سلام.

من یه معلمم، یه معلم فیزیک و ریاضی، بی‌قرار و ناراضی.

یادمه اولین مدرسه‌ای که رفتم، خودم دستمال برداشتم و آزمایشگاه رو گردگیری و مرتب کردم. آزمایشگاها اغلب خاکی و وسیله‌ها خراب و ناقص، من دنبال او-رینگ واندوگراف خراب و مولتی‌متر دیجیتال[2] و . . . تو خیابونا می‌گشتم، از مدرسه نمونه کناری آینه کروی فلزی که رو تخته سیاه قرار بگیره، می‌گرفتم و از مدیر مدرسه می‌خواستم برای مدرسه خودمون لیزر مدادی بگیریم و … .

هدفم این بود که به هر شکلی شده، این فیزیک لعنتی رو برای بچه‌ها آسون و دوست داشتنی کنم. اصلا مگه میشه فیزیک بدون آزمایشگاه؟ مگه داریم؟! :flushed:

160320141184
170220141147

با تمام تلاش‌ها، بعضی آزمایشا رو زمین موند. یه دست صدا نداره :raised_hand_with_fingers_splayed:. اغلب همکارا سراغ این کارا نمی‌رن و با همون کتاب و حل تمرین زیاد کار رو راه می‌اندازن؛ حق دارن. کار سختیه، اونم تنهایی!

تو سیستم آموزش و پرورش ما، در کل حمایت،‌ چه مادی و چه معنوی، خیلی کمه. گاهی آدما از کمترین همکاری هم دریغ می‌کنن، که: به من چه، بعضیا هم با توصیه‌های مشفقانه انرژی‌تو می‌گیرن، که: به تو چه!

همه اونایی که فیزیک و ریاضی درس دادن، می‌دونن بچه‌ها اکثرا تو مفاهیم پایه و محاسبات ریاضی، ضعیفن. یعنی اوضاع فیزیک و ریاضی اصلاً خوب نیست! :face_with_thermometer: چرا باید این دو درس جذاب و مفید، تبدیل به کابوسی برای بچه‌ها بشه؟

برای علاقمند کردن بچه‌ها به ریاضی؛ کمی سرمایه‌گذاری کردم و براشون ریاضیات لعنتی و جن اعداد خریدم، روز بازی فکری برگزار کردم، کلی کار گروهی داشتیم، جدول برنامه ریزی برای ثبت فعالیت‌ها و ارائه‌شون به صورت تکلیف درس آمار و جلسه نقد و بررسی طرح و … :

IMAG2904

باهم رفتیم سایت کامپیوتر مدرسه نمودار کشیدن یادشون دادم؛ با چهار پنج تا کامپیوتر سالم و ۲۰ نفر بچه مشتاق، مدیریت اوضاع مثل آزمایشگاه بسیار سخت بود … .

IMG_20190902_235629_016

شک ندارم که همه این کارها خوب بودن و لازم اما هنوز حال ریاضی بچه‌ها بده، خیلی بد، مثل اوضاع آموزش و آزمایشگاه فیزیک!

چرا یادگیری ریاضی برای بچه‌های ما اینقدر سخت و ترسناک شده؟ ریاضی که می‌تونه زمینه حل مسائل افراد و جامعه رو فراهم کنه!

دیگه چی کار می‌تونستم بکنم؟

ما یه کلاس ریاضی داریم:
رنگش شاداب نیست،
با این میز و نیمکتا کار گروهی سخته توش،
کمد و قفسه کافی نداریم و وسایل بچه‌ها مدام رو زمینه،
کولر خنک نمی‌کنه،
پرده‌ها بد رنگن،
نور مناسب نیست،
. . .

455010027_497533

به ذهنم رسید برم سراغ بهبود فضای فیزیکی کلاس. ولی هزینه‌ها بالا بود و تنهایی نمیشد [3]. از دوستام کمک خواستم. این دوستام همکارام نیستن و دغدغه‌هاشون برای تغییر باعث شده کلیشه‌های مرسوم اجتماعی، حتی استاد دانشگاه بودن رو دور بزنن و مستقل و مصمم برای حل مسائل بسترسازی کنن.

مثلاً مسأله یک معلم معمولی در یک مدرسه معمولی، مسأله مهمی که انقدر تکرار شده، دیگه حتی دیده هم نمیشه، مسأله‌ای به ظاهر جزئی و بی اهمیت در مقایسه با مسائل کلان کشوری پر مسأله!

مسأله من این بود که چه طور فضای کلاسم رو برای یادگیری ریاضی بهینه کنم؟

همه دوستای پادپرسی‌ام جمع شدند و ایده دادند. چه ایده‌هایی!!! اونا گفتن ما کلاس نه که، آزمایشگاه و کارگاه ریاضی می‌خوایم، جایی که توش، بچه‌ها ریاضی رو زندگی کنن . . . .

حرکت و شور و امید ساختن و دریایی از ایده‌ها برای ساخت کارگاه ریاضی‌مون شکل گرفت.

حالا فقط مونده پیاده‌سازی این ایده‌ها در کلاس.

برای اجرای ایده‌ها به کمک نیاز داریم؛ می‌تونیم هزینه‌ی اجرا رو از بچه‌های کلاس بگیریم و یا جمع بزرگتری بشیم و هر کدوم مبلغ محدودی برای پیاده‌سازی این ایده‌ها پرداخت کنیم. کلاس ما می‌تونه به نمونه خوب از یک مکان مناسب برای یادگیری ریاضی باشه و مدلمون می‌تونه گسترش پیدا کنه و بعد ریاضی بشه محبوب دل‌ها :smiling_face_with_three_hearts::hearts:.

وقتی تعداد آدمها زیاد بشه، کمک‌های کوچیکشون، روی هم خیلی میشه!

دست در دست هم دهیم تامهر کارگاهمون رو راه بندازیم.

کافیه ۹۰۰ نفر هر کدوم ده هزار تومن بپردازیم تا بتونیم یه کلاس بهتر و جذاب‌تر به مدرسه‌هامون اضافه کنیم، به همین سادگی.

همین الان حمایت کن!

برای حمایت از ساخت دکور کلاس درس ریاضی خلاق، کافیه روی دکمه‌ی زیر کلیک کنی :point_down: :point_down:

حامی طراحیِ کلاسِ درسِ خلاق هستم!

:point_left: لطفا بعد از اینکه خودت حمایت کردی، داستان چالش جمعی کلاس درس رو برای دوستانت بگو و ایشون رو هم دعوت کن به حمایت از این چالش. کدوم داستان؟ داستان معلمی که تابستون وقتش رو گذاشت برای اینکه ببینه کلاس درس بچه ها رو چطور میتونه بهبود بده و برای بهتر پیش بردن این کار از خرد جمعی کمک گرفت … .

منتظرتیم :facepunch:

مبلغ حمایت شده تا الان

تا کنون ۴،۲75،۰۰۰ تومان از کمپین حمایت شده است.

حامیان چالش تا کنون

على شاكرى
سهيل ملازاده
هاشم فاطمى
لاله ملازاده
مهرداد روشن
بينام
سپيده كشاورز
فرشته مرادى
زهرا هادى مودب
اعظم پيروى
يوسف عزيزى
عباس واحدى
مجتبى خراسانى
محمد اولين چهارسوقى
مريم آگاه منافى
نرگس گزمه
ماريا رحيمى
حسين حرمى
بينام
صديقه قنبرزاده
نجمه شيخى
پارسا اخبار
سینا رضاقلی‌زاده
سحر ملازاده
علی برادران مقدم
منصوره صائمی
سید محمد حسن علوی
لیلا الیاسی زاد
سارا منصوری
سیاوش کاووسی
حسین فضلی
حسین مهری
صغری جلیلی
بینام
بینام
علی قربانزاده
محمد فلاحی
بینام
اعظم نجفی
سنا خسروی
بهزاد گلشایی
طاهره ربیعی
علی منصوری
رقیه کاردان
ریحانه نصراللهی
زینب منصوری
فاطمه وحدانی
بینام
ريحانه گودرزى
بینام
پدر پسر شجاع
علوی
برازش
زهرا تاران
مهسا جانبزرگی

:gift: هدیه‌ای از جنس کتاب برای حامیان

خوشحالیم که همراه همیشگی‌مون، استارتاپ سبکتو، به این حرکت جمعی پیوست :muscle:.

اپلیکیشن سبکتو، ارائه‌دهنده‌ی میکروکتاب‌های صوتی و نوشتاری هست و الان با مشارکت در این حرکت جمعی، یک هفته به تمام کتاب‌های این اپلیکیشن دسترسی رایگان خواهید داشت.


  1. عددهای قرمز در دایره با واحد صدهزار تومان نمایش‌دهنده هزینه‌ی هر قسمت هست. ↩︎

  2. که بشه باهاش ظرفیت خازنای دست‌ساز بچه‌ها رو اندازه گرفت ↩︎

  3. تازه فهمیدم که یک میز و نیمکت دو نفره معمولی دست کم ۲۵۰ هزار تومنه، و اینه که مدرسه ما میز و نیمکتاش این چندسال نو نشده! ↩︎

15 پسندیده

طراحی مدارس در دهه‌های هفتاد و هشتاد بسیار خسته‌کننده و خشک و بی‌روح بود. وقتی که به عکس این دانش‌آموزان نگاه می‌کنم، می‌بینم که هنوز هم این روند اشتباه ادامه دارد و احتمالا اگر دست به کار نشویم در آینده هم ادامه خواهد داشت.

من حامی طراحی خلاقانه کلاس‌های درسی هستم و از این ایده حمایت مالی کرده‌ام و بسیار مشتاق هستم که نتیجه مشارکت در یک طراحی خلاقانه را زودتر ببینم. با توجه به شناختی که از لیلا دارم، مطمئن هستم که این ایده به بهترین شکل (همراه با حس زیبایی شناسی) پیاده‌سازی خواهد شد. به سایر دوستان هم توصیه می‌کنم که در این عمل مثبت اجتماعی مشارکت کنند.

9 پسندیده

من خودم بیشترین تمرکزم در کلاس های درس به در و دیوار و نقاشی کردن روی میز بود تا حرفهای معلم :joy:
به نظر من برای جذاب شدن کلاس می تونید:

  • بیشتر رو دیزاین در و دیوار، و اگر امکانات مالی کافی باشه رو میزهای کلاس هم، کار کنید.

  • طرح مفاهیم مختلف ریاضی، از ساده ترین تا مشکلترین اونها ( فرمول، اشکال و …) بروی استیکر های قابل نصب روی دیوار و میزها.

  • یکنواخت نبودن رنگ امیزی در و دیوار ها و استفاده از رنگ آمیزی مالتی کالر، و رنگهای متصاد، فکر می کنم که بتونه موثر باشه.

  • تغییر این دیزاین تو زمانهای مختلف( از مرتبه ترم) هم می تونه روند تغییرپذیر بودن رو تو ذهن بچه ها تداعی کنه.

  • برای کاهش هزینهمی تونید طرح های مختلف از این مفاهیم رو در میزهای مختلف چسبانده و با تغییر جای میزها/ دانش اموزان این تغییر دیزاین رو به نوعی ایجاد کنید.

  • برای دیزاین دیوارها از رنگ اکریلیک و از خود دانش آموزان برای طراحی مفاهیم بر روی اونها استفاده کنید.

8 پسندیده

ده هزار تومن برای بهبود یه کلاس‌ درس و اجرای تجربه‌های اثربخش افراد در دکورِ این کلاس مبلغ زیادی نیست. من حمایت کردم،‌ از شما هم دعوت می‌کنم از این معلم پایه حمایت کنین :facepunch: :v:

10 پسندیده

خُب من یه سربازم و چندان پولی نداشتم که بخوام حمایت مالی بزرگی به عمل بیارم :smiley: واسه همین به یه حمایت کوچک بسنده کردم. و چون تنها پولی که داشتم حقوق سربازیم بود، به نظرم الان ناجا هم در این حمایت شریک شده. :grin:

  • آرمان و شعارم واسه این حمایت: “به نظرم بچه‌های نسلهای بعد از من، باید شرایط بهتری رو تجربه کنن و این وظیفه‌ی منِ نسل قبلیه که مشکلات رو بهبود بدم.”

  • دلیل واقعیم از حمایت: "چون از ابتدا شاهد زحمات و هیجان @leila برای انجام اینکار بودم، تشویق شدم که در اصل کار، که همون انجام چالش بود شریک باشم. بعدش که از لحاظ فکری شریک شدم، به نظرم اومد حیفه که این حرکتِ خیلی خیلی باحال به خاطر 50هزار تومن :laughing: پول چیزی ازش کسر بشه. این بود که گول خوردم :smile:

14 پسندیده

به امید کلاس‌های انگیزه‌بخش و نشاط آور و نه انگیزه‌کش و کسل‌کننده.

7 پسندیده

اول که صفحه رو دیدم اصلا فکر هم نمیکردم که منم توی این کار شریک بشم و داشتم برای خودم دلیل میاوردم که خودم رو راضی کنم.
ولی یادم اومد من همیشه دوست داشتم دبیر ریاضی بشم، دوست داشتم یه دبیر متفاوت باشم که یه تغییری توی روند آموزشی مرسوم ایجاد بکنه.
از اونجایی که احتمالا هیچ وقت به آرزوهای قدیمیم نمی رسم هیچ وقت نمیتونم کلاس درس خودم رو ارتقا بدم ، ولی این کلاس میتونست کلاس من باشه، اون بچه ها میتونستند شاگرد های من باشند، یه کلاس که نیاز به تغییر داره و شاگرد هایی که نیاز به انگیزه دارند و بهتر از همه اینکه من میتونم توی این راه بهشون کمک کنم.
من احتمالا فقط یکی، دو سال از شاگردهای کلاس بزرگ ترم به همین خاطر خیلی خوب میفهمم که حتی یه رنگ زدن کلاس درس چقدر میتونه تغییر ایجاد کنه و خیلی خوشحالم که تونستم سهمی هر چند کوچک در ایجاد این تغییر داشته باشم. :blush:

11 پسندیده

سلام یاسمینم اومدم باتوجه به رشته تحصیلیم، طراحی صنعتی، بتونم کمکی کنم جهت رشد خلاقیت کلاسی و فردی

10 پسندیده

میشه از خودتون تکثیر کنید به بقیه ایران بفرستید؟:wink:

راستی چرا دونیت و حامی جو رو برای جمع‌آوری کمک مالی امتحان نمیکنی؟؟؟

4 پسندیده

واقعا ده هزار تومن مبلغ زیادی نیست!
خیلی ها حمایت کردند، شما هم حمایت کنید…
به امید پیشرفت و رسیدن روزی که کلاس ریاضی و فیزیک شیرینتر از زنگ تفریح بشه :v::v::v:

تا اونجا که بتونم این صفحه رو به اشتراک میزارم و امیدوارم پادپرس یه بنر تلگرامی درست کنه که بتونیم تو گروه ها و کانال ها منتشر کنیم :slight_smile:

8 پسندیده

از نظر من چرا این حرکت قابل ستایشه؟ چون توش تغییر می بینم و این تغییر ، اساسی ترین چیزی که ما بهش نیاز داریم و فکر می کنم که جرقه ی کارای بزرگ از یه قدم کوچیک شروع میشه. امیدوارم که حد خواستنتون برای تغییر، هر روز بیشتر بشه.
به امید روزهای خوب

8 پسندیده

بنده هم تو این راستا کوچکترین کمک ممکن رو کردم چون دوست دارم خروجی فیزیکی و مادی پادپرس رو ببینم.

به اضافه اینکه: هر چند تو بحث های با کیفیت و شایسته دوستان شرکت نکردم به دلیل همیشگی تاخیر زمانی نسبت به موضوع، اما به نظرم حیف هست که اون بحث ها و زمان گذشتن ها کاربردی نشه و خوب هست الگوی عملی بشه برای سایر معلم ها.

9 پسندیده

میخوام کمی متفاوت حرف بزنم بخصوص در مورد نکته مالی. به نظرم پول در هر مقداری ارزش داره، چه ۱۰ هزار و چه ۱۰۰ هزار تومان. بخصوص اگر که در جامعه امروز با تلاطم و فشار اقتصادی برای به دست آوردن پول زحمت بکشیم، این ارزش بیشتر میشه.
ولی من پیش خودم فکر میکنم که دوس دارم نسل بعد از من، با دیدگاه متفاوت به زندگی، آموزش و جامعه، پول و ثروت رو با شادی و نشاط به دست بیارن. به خاطر تفاوتهاشون آزار نبینن بلکه تحسین بشن و یاد بگیرن که در کنار هم معنی متفاوتی از زندگی رو تجربه کنن.

حرفم اینه که، کمکم از روی بی‌اعتنایی به ارزش مادی نبوده بلکه از روی علاقه به برآورده شدن حسی بود که دوس داشتم خودم در زمانه‌ی خودم تجربه کنم.

8 پسندیده

من هنوز کمکی نکردم چون جور دیگری فکر میکنم
همانطور که اگر معتادی را از اعتیاد نجات بدهیم انگار اعتیاد را ریشه کن کرده ایم یا اگر انسانی را از مرگ نجات دهیم انگار همه انسانها را نجات داده ایم
همانطور اگر کسی را به ریاضی و فیزیک علاقه مند کنیم هم انگار همه را ریاضی دان کرده ایم
دهها سال است که دانشگاه های کشور فارغ التحصیل در همه زمینه ها به جامعه تحویل میدهند اما افسوس هنوز هیچکدام از به اصطلاح مهندسین نمی توانند یه موتور الکتریکی بسازند ویا از 220 ولت به 24 یا 12 ولت تبدیل کنند
ولی اگر طرحی برای کمک به کسی که میخواهد قدمی در این راه بردارد داشتید حاضرم بیشتر از بقیه کمک کنم

6 پسندیده

با عشق و علاقه حقیقی هر چیزی متحول میشه…
منو و امثال من که با اینکه از ریاضی بدمون نمیاد ولی از زنگ ریاضی متنفریم…ما در کلاس هایی درس میخوانیم که معلمانش هیچ علاقه ای به مبحثی که درس میدهند ندارند…کلاس هایی که روی میز و صندلی هایش متن های نامناسبی نوشته شده و فضایش بسیار منفور است… و معلمانی با پایین ترین رتبه ها در کنکور، کسانی که خود از درس و کلاس درس همچون ما، تنفر خاصی دارند…
وقتی آدم عاشق چیزی باید باشه اون چیز رو دنبال میکنه…وقتی دنبالش کنه پیشرفت میکنه و قطعا این دانشگاه نیست که معلمان و مهندسین توانمند رو میسازه این مهندسین و معلمان توانمندن که خودشون رو میسازن…
اره آدم های موفق، خودساخته اند :wink:

ما را که درد عشق و بلای خمار کشت
یا وصل دوست یا می صافی دوا کند

پ.ن: حالا این وسط یکی از کارای خوب میتونه این باشه که عشق و علاقه رو به کلاس درس تزریق کنیم، که اول نیاز به یه معلم پایه داره و دوم به یه کلاس دوست داشتنی، پس عاقلانه که پشتش همچین اتفاق خوبی بایستیم!
با آرزوی شادی و موفقیت

5 پسندیده

آفرین. ولی در میزان حقیقی بودنش بحث زیاده

شاید چون خودشان هم چیزی را که تدریس میکنند هنوز بطور کامل نفهمیده اند

آنها هم برای گذران زندگی باید تلاش میکردند تا بطریقی جای پای مطمئنی برای خودشان فراهم کنند

نه تنها خودشان که مملکت و آینده آن و نسلهای بعدی را

درس معلم ار بود زمزمه محبتی / جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را
معلم کار آزموده…
معلمی که هم در مورد مبحث کامل بدونه هم یه روانشناس کودک باشه هم نیاز مادی نداشته باشه هم مهربان و بی غرض باشه هم مشارکت جو باشه هم آزاد اندیش باشه هم کلاس را از مشکلات ثانویه بدور نگه داره.
دروس ریاضی و فیزیک ذاتا طوریست که هر کس بفهمه عاشقش میشه یعنی هر چقدر کاملتر بفهمه بیشتر عاشقش میشه. اگر می بینید کلاس درس ریاضی خشک و بی روح است بخاطر نداشتن تبحر و اطلاع کافی معلم است. چون معلم است که مدیریت می کند

2 پسندیده

با این حساب، احتمالا شما تاثیر محیط بر یادگیری رو از قلم میندازید :upside_down_face: به عنوان یه دانش آموز کاملا قبول دارم که نقش اصلی رو در کلاس معلم بازی میکنه ولی با توجه به اینکه 83 درصد یادگیری ما با حس بینایی اتفاق میفته با این حساب، هرگونه نقص و کمبود در چیزی که دانش آموز میبینه میتونه باعث افت یادگیری بشه! این فقط به مساله چشم دانش آموز مربوط نمیشه به عواملی مثل نور، فضای کلاس، شکل نشستن دانش آموز(همون نیمکت هایی که برای ابتدایی ساخته شده ولی به ما دبیرستانیا میدن) و محیط و اشکالی که داخل کلاس مربوط میشه!

بزارید یک مثال براتون بزنم…

سال گذشته با زحمات گرانقدر استاد ادبیات ما، جناب آقای کریمی و دیگر دانش آموزان تونستیم که کلاسی جدید به نام کلاس موضوعی ادبیات رو تشکیل بدیم…یکی از اتاق های اضافی ساختمان رو به این اتاق اختصاص دادیم…پرده ها رو با کرکره هایی با تصاویر مرتبط با ادبیات عوض کردیم…بنر هایی گرافیک جذابی ساختیم…مجموعه ای از میز ها رو دور تا دور کلاس چیدیم و هر میز رو به یک دوره زمانی اختصاص دادیم…بالای هر میز بنری زدیم که اسامی شاعران و نویسندگان اون دوره زمانی رو به همراه عکسشون رو در خودش جای داده و روی هر میز مجموعه از کتب همان نویسندگان قرار دادیم…خطاطی زیبای یکی از دانش آموزان روی در کلاس قرار دادیم…روی میز معلم پارچه زیبا و خطاطی شده از اشعار مولانا رو قرار دادیم…قسمت هایی از کلاس رو به بنر های آموزشی ادبیات اختصاص دادیم…قسمتی رو به داستان های فردوسی و …

یادش بخیر(با همه زحماتی که برای اون کلاس کشیدیم امسال وارد دوره دوم متوسطه میشم) کلاس ادبیات بوی ادبیات میداد و ما از بودن تو اون کلاس لذت می بردیم و نکته دیگه اینه که پس از افتتاح کلاس ادبیات نمرات ادبیات دانش آموزان رشد خوبی داشت و هر ماه هم با کارهایی مثل اهدای کتاب، تغییر دکوراسیون و … کلاس رو از یکنواختی درمیاوردیم. حتی حضور در کلاس لذت بخش بود…

مدرسه ای که گفتم به عنوان یه مدرسه استعداد های درخشان از وضعیت بهتری نسبت به مدارس دیگه برخورداره و قطعا وضعیت مالی همه مدارس به این شکل نیست.

4 پسندیده

متشکرم.نه تاثیر داره ولی وقتی شما بخواهید در یک روستا که امکانات زندگی را بحد کافی ندارد و بچه هابه محیط جذاب واکنش نشان میدهند درصد این تاثیر چشمگیر خواهد بود.

من فکر می کنم نود در صد چیزی را که فرا می گیریم از راه گوش است اگر چیزی نمی دانیم چون یا گوینده نتوانسته مطلب را تفهیم کنه یا ما شنونده خوبی نیستیم .
من زمان قبل از انقلاب موسسه ملی زبان میرفتم هم مختلط بود هم کلاس سینما داشت زمانی هم کانون زبان میرفتم که آن موقع بهش می گفتن انجمن ایران و آمریکا و کلاس سمعی و بصری داشت.
ولی آنچه در زبان انگلیسی فرا گرفتم یا از معلم کلاس یازدهم بود که با شعر خوانی توام با رقص بود یا از موسسه ویزافون که با کتاب نوار کاست مربوط به درس بود.

این خیلی خوبه که هر درسی کلاس مربوط به خودش را داشته باشه و دانش اموز در حس و حال درس قرار بگیره و بزرگان اون رشته رو بشناسه ولی نقش اصلی رو نداره

ولی با این حال بیشتر رتبه های بالا از مدارس معمولی هست.

2 پسندیده

خب اینطور نیست! آمارش رو سعی میکنم پیدا کنم براتون بفرستم.

موضوع لذت بخش بودن یک درسه، وقتی از چیزی لذت ببرید اونو دنبال میکنید…یکی از دوستانم به شدت به فیزیک و ریاضی علاقه داره و الان سر بعضی از کلاس های فیزیک دانشگاه علوم پایه زنجان حاضر میشه…

اینم فکر میکنم اشتباهه :point_down::point_down::point_down:
image

در حال حاضر برترین رتبه های کنکور، کسایی هستند که پول زیادی دارند و زیاد خرج میکنن و این درباره مدارس سمپاد هم صدق میکنه و به عنوان یک دانش آموز سمپاد میگم که تمام دانش آموزان دوتا کلاس همپایه بنده از وضعیت مالی خیلی خوبی برخوردارند و از کل مدرسه فقط تعداد اندکی هستند که در قسمت های فقیر نشین شهر زندگی میکنند…با تمام اینا همیشه محل زندگی مشخص نمیکنه که طرف قبول میشه یا نه، فردی هست روستا زندگی میکنه و با فروش یسری از دام ها چندین میلیون هزینه کنکور فرزندش میکنه، هرچقدر خرج کنی، همونقدر آش میخوری…قانون طبیعت هنوزم برقراره و اینو کنکور داره اثبات میکنه

این لینک رو هم بخونید :slightly_smiling_face:

متاسفانه حقیقت تو اکثر موارد اینه که:

هرکی پولش بیشتر باشه رتبه بهتری داره

پیروز و برقرار باشید…

4 پسندیده

زیاد به آمارها دل نبندید.بیشتر نتیجه گرا باشید.وضعیت کنونی را در نظر داشته باشید.آمارها گزینشی و در زمان محدوده

کاملترش میشه: وقتی انسان مطلبی رو کامل بفهمه علاقه مند شده پیگیری می کند

من اصرار ندارم که حتما حق با منه!!!
ولی اگه این آمارها درسته موضوع پست منتفیه چون دیگر نباید دنبال کلاس خلاق ریاضی باشیم بلکه دنبال این باشیم کلاس های مدارس سمپاد را گسترش بدیم. و لی پسر من یکسال در این مدارس تحصیل کرد و داشت از تحصیل بیزار میشد.

1 پسندیده